نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4194753
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در کردستان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ به همت سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی و همکاری واحد انتشارات جهاددانشگاهی کردستان در استان خبر داد.

مهدی ورمزیار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان

مهدی ورمزیار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ همزمان با سراسر کشور در انتشارات جهاددانشگاهی کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو مسابقه ملی «پایان‌نامه و کتاب سه‌دقیقه‌ای» در سال‌های گذشته برگزار شده و استقبال خوبی از آن شده بود، افزود: این مسابقه امسال با تجمیع مسابقات قبلی در ۵ بخش پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: در هر بخش ارائه‌کنندگان در سه دقیقه به ارائه دستاورد علمی خود می‌پردازند، البته در بخش کتاب، دانشجویان شرکت‌کننده به معرفی کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اند، خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.

ورمزیار با اشاره به اینکه در بخش پایان نامه، دانشجویان مقاطع کارشناسی پذیرفته نمی‌شوند، گفت: در بخش ارائه طرح‌های پژوهشی و اختراع در سه دقیقه کلیه دانشجویان می‌توانند شرکت‌کنند و طرح‌های ارائه شده در دوران دانشجویی یا دو سال بعد از دانش‌آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقات باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه‌های استان کردستان تا پایان بهمن‌ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند، افزود: مرحله نیمه‌نهایی و نهایی این مسابقات پس از پایان مرحله مقدماتی به صورت متمرکز از سوی سازمان ترویج مطالعه و نشر اجرا خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان با اعلام اینکه دانشجویان جهت ثبت‌نام در رویداد «سدید» می‌توانند اطلاعات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به شماره ۰۹۳۰۷۰۵۰۳۸۲ ارسال کنند، گفت: برگزیدگان علاوه بر دریافت هدایای نفیس به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha