چرا همدان در مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف حائز رتبه نشد
کد خبر: 4194980
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

چرا همدان در مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف حائز رتبه نشد

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه در چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف نسبت به دوره‌های گذشته حضور مؤثرتری داشتیم، گفت: از آنجایی که حد‌ نصاب بالایی برای این مسابقات در نظر گرفته شده بود نمایندگان استان نتوانستند در مرحله کشوری موفق به کسب رتبه شوند.

مجتبی جمالی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدانمجتبی جمالی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه هفته گذشته مرحله پایانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در رشته‌های معارفی برگزار شد، اظهار کرد: از همدان شش نفر به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات راه یافته بودند که از بین این افراد یک نفر به مرحله فینال راه پیدا کرد، اما متأسفانه این شرکت‌کننده پس از برگزاری مرحله پایانی مسابقات حائز رتبه نشد.

وی یادآور شد: در حوزه آوایی که دو ماه گذشته برگزار شد، پنج نماینده از استان همدان حضور داشتند که سه نفر موفق به کسب رتبه اول تا پنجم شدند. گرچه در حوزه معارفی موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری نشدیم، اما همین که شش نفر به مرحله پایانی مسابقات راه یافتند خود امتیازی برای استان محسوب می‌شود.

جمالی با بیان اینکه در این مسابقات نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشتیم، افزود: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و از آنجایی که حد نصاب بالایی برای این مسابقات در نظر گرفته شده بود نمایندگان استان همدان نتوانستند به مرحله کشوری راه یابند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی اوقاف نیز در ماه‌های آینده در تهران برگزار می‌شود، اما متأسفانه استان همدان نماینده‌ای در این مسابقات ندارد، چراکه مسابقات بین‌المللی در رشته‌های قرائت، حفظ کل و ترتیل برگزار می‌شود و فقط نفرات اول این رشته‌ها در این مسابقات جواز حضور دارند. در این مسابقات بین‌المللی ۸۰ کشور دنیا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha