مجتمع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در سنندج ایجاد می‌شود
کد خبر: 4194991
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

مجتمع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در سنندج ایجاد می‌شود

استاندار کردستان یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور را ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت‌آموزی و ایجاد بازارچه محصولات ذکر کرد و گفت: ساختمان انبار غله در سنندج به ایجاد این مجموعه اختصاص پیدا می‌کند.

شورای برنامه‌ریزی استان کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان شامگاه گذشته، 30 دی در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به پروژه تحقیقاتی رهاسازی ماهی‌ها به داخل سد‌های استان یک موضوع علمی و براساس نظارت، شاخص‌ها و روش‌های علمی‌ انجام شده است، گفت: باید تلاش کنیم پس از تطبیق پیشنهادهای این پروژه با اسناد بالادستی و دستورالعمل‌های زیست محیطی و بهداشتی از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه منوط به تأیید محیط‌زیست، دانشگاه علوم‌پزشکی و آب منطقه‌ای است، افزود: متولیان محیط‌زیست، دانشگاه علوم پزشکی و آب منطقه‌ای استان با بررسی کارشناسی دستورالعمل‌های ابلاغی وزارتخانه خود را با پژوهش مورد نظر تطبیق دهند.

استاندار کردستان در مورد پرداخت عوارض مالیات ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، بیان کرد: ۲۷ پروژه بازآفرینی شهری استان در محلات ناکارآمد و بافت‌های فرسوده استان از محل ۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده تأمین مالی و با تصویب اعضا اجرا می‌شود.

وی با تأکید براینکه مردم باید در جریان هزینه کرد مالیات قرار گیرند، افزود: اعتبار مصوب برای این تعداد پروژه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

زارعی‌کوشا در ادامه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور را ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت‌آموزی و ایجاد بازارچه محصولات ذکر کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ساختمان انبار غله در سنندج به ایجاد این مجموعه اختصاص پیدا می‌کند، گفت: بخشی از اعتبار از وزارت کشور برای اجرای این پروژه دریافت شده و امیدوارم به سرعت عملیاتی شود.

گفتنی است، در این نشست همچنین الحاق ۷۰ هکتار اراضی موسوم‌ به شهرک وحدت به محدوده شهر سنندج  با تصویب اعضا به تصویب رسید.

انتهای پیام
captcha