لزوم ظرفیت‌سازی برای برگزاری دوره‌های آموزش قرآن
کد خبر: 4195374
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
رئیس اداره اوقاف بیرجند و درمیان تأکید کرد؛

لزوم ظرفیت‌سازی برای برگزاری دوره‌های آموزش قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی با بیان اینکه نسبت به برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم باید همکاری بیشتری وجود داشته باشد، گفت: یکی از مصادیق مهجوریت قرآن درست اجرا نکردن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دادخدا خدائی، رئیس اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان دوشنبه، دوم بهمن‌ماه در نشست صنفی تخصصی وقف با چهره‌های قرآنی با بیان اینکه نسبت به برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم باید همکاری بیشتری وجود داشته باشد و از اینکه بگویند قرآن مهجور است خیلی مناسب نیست، گفت: یکی از مصادیق مهجوریت درست اجرا نکردن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

وی افزود: اگر کارهای فرهنگی و قرآنی درست و با اصول خاص خود انجام شود دختر و زن بی‌حجاب در جامعه حاضر نمی‌شود، لذا باید نسبت به آگاه‌سازی گروه‌های هدف‌ خود تلاش کنیم، چراکه نسبت به این مسائل دید ما سطحی‌نگر بوده و عمقی کار نشده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان خطاب به مربیان حفظ قرآن کریم این شهرستان گفت: ما می‌توانیم برای برگزاری دوره‌های آموزشی ظرفیت‌سازی کنیم و شما مربیان نیز باید به شناسایی استعدادهای بالقوه افراد بپردازید. افرادی که برای حفظ قرآن به سراغ شما مربیان می‌آیند اماناتی هستند که در به فعلیت رساندن استعداد‌های آن‌ها نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

خدایی ادامه داد: ما می‌توانیم از ظرفیت مساجد، موقوفات و بقاع متبرکه امامزادگان به نفع قرآن‌آموزان، چهره‌های قرآنی و فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم، لذا نیازمند عزم و اراده پیگیری مربیان نسبت به این حلقه‌های مفقوده و مشکلاتی که در بطن کلاس‌ها دیده می‌شود، هستیم.

در این نشست مربیان حفظ قرآن شهرستان بیرجند به بیان انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha