دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران با مادر شهید «فرید صمدایی»
کد خبر: 4195509
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران با مادر شهید «فرید صمدایی»

نماینده ولی فقیه در مازندران و مدیرکل بنیاد شهید استان و هیئت همراه با «سیده خدیجه مستعدی عربانی» بانوی مبارز انقلابی و مادر گرانقدر شهید «فرید صمدایی» شامگاه دوم بهمن دیدار کرد.

دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران با حاجیه خانم سیده خدیجه مستعدیبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و سعید کهنسال، مدیرکل بنیاد شهید مازندران و هیئت همراه با بانوی مبارز تراز انقلاب اسلامی حاجیه خانم سیده خدیجه مستعدی مادر بزرگوار شهید والامقام فرید صمدایی گله‌کلایی ساری، شامگاه دوم بهمن‌ماه، دیدار کرد.
 
حاجیه خانم سیده خدیجه مستعدی عربانی مادر شهید فرید صمدایی از مبارزان انقلاب و از همراهان آیت‌الله مهدوی کنی در زمان مبارزه با رژیم طاغوت، توسط همسرشان با انقلابیون آشنا شدند و بعد از مدتی، شروع به مبارزه علنی کردند، بارها توسط ساواک و سایر نیروهای امنیتی شاه، دستگیر و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفت و جانباز شد.
 
معروف‌ترین شکنجه‌گر ساواک بنام پری بلنده او را به سختی شکنجه داد و فرزندان دوقلوی او را داخل شکمش کشت، او در دفاع از انقلاب از پای ننشست و تا پیروزی نهایی به مبارزات خود ادامه داد.  فرزند اول او، فرید صمدایی، در دفاع مقدس در سال 59 به شهادت رسید، او به همراه همسرش، در چندین دوره برای کمک به رزمندگان عازم جبهه‌ها شدند و دو فرزند دیگر، بارها در جنگ مجروح شدند و تا پای شهادت پیش رفتند. در اواخر جنگ او و همسرش خانه‌شان را فروختند و صرف کمک به جبهه‌ها کردند.
انتهای پیام
captcha