احزاب و رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند
کد خبر: 4195578
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰

احزاب و رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان گفت: شیوه بیان، گفتمان و دیالوگ و کانال ارتباطی در انتخابات اهمیت بسزایی دارد لذا احزاب و رسانه‌ها با شیوه بیان قابل فهم برای عوام می‌توانند نقش اثرگذاری در حضور حداکثری مردم در انتخابات داشته باشند.

محمد رضایی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد رضایی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان امروز، سوم بهمن  در همایش «نقش رسانه و احزاب در انتخابات پیش‌رو» گفت: امسال موضوع انتخابات مسئله اساسی جامعه ماست لذا این امر باید از سوی تمام اقشار مختلف جامعه جدی گرفته شود.

وی افزود: در تمام مباحث و ساحت‌های سیاسی و اجتماعی گروهی عوام و گروهی خواص هستند، لذا مباحث باید به گونه‌ای بیان شود که هم عوام آن را بفهمند و هم خواص آن را بپسندند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان بیان کرد: در موضوع انتخابات این مبحث یک نکته کلیدی است که نتایج و مباحث مطرح شده در این حوزه را باید به گونه‌ای بیان شود که قابل فهم برای عوام بوده و خواص نیز آن را بپذیرند.

وی ادامه داد: شیوه بیان، گفتمان و دیالوگ و کانال ارتباطی در انتخابات اهمیت بسزایی دارد لذا همین امر نقش احزاب و رسانه‌ها را در بحث انتخابات به صورت ویژه برجسته خواهد کرد چراکه احزاب و رسانه‌ها با شیوه بیان قابل فهم برای عوام می‌توانند نقش اثرگذاری در حضور حداکثری مردم در انتخابات داشته باشند.

رضایی در ادامه گفت مرجعیت امروز به دلایلی بسیار متفاوت از گذشته شده است و همین امر نقش احزاب و رسانه‌ها را ویژه‌تر کرده است لذا نسل جدید افراد را با دو مؤلفه کارآمدی و فناوری می‌سنجند و دیگر روش‌های سنتی پاسخگو نیست.

وی افزود: احزاب و رسانه‌های باید این دومؤلفه مورد توجه نسل جوان را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند و با مؤلفه کارآمدی  و استفاده از فناوری با آنان مباحث را بیان کرد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان با اعلام اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مردم پایه‌است، اظهار کرد: در حوزه انتخابات استارت اصلی را خود مردم می‌زنند چراکه با آغاز انتخابات 30 نفر منتخب مردمی از گروه‌های مختلف انتخاب می‌شوند و از  بین آنان هشت نفر به عنوان هیئت اجرایی انتخابات تعیین می‌شوند.پ

وی از اعلام  نتایج نهایی نامزدهای تأیید شده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۹ بهمن خبر داد و گفت: استقرار حدود ۲ هزار و 296 هزار صندوق اخذ رأی در استان پیش بینی شده است و به منظور سهولت شرکت در انتخابات صندوق‌های اخذ رأی را تا حد امکان افزایش دادهایم.

رضایی مشارکت پرشور و گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو را از مباحث مهم و اساسی در این دوران دانست و گفت: کشور ما در منطقه‌ای قرار گرفته که با فضایی ناآرام و حضور نیروهای فراملیتی در اطراف مرزها به شدت مواجه است و در دل این دریای نامتلاطم، جمهوری اسلامی ایران باثبات در منطقه ایستاده است که یکی از مؤلفه‌های قدرت آن به پشتوانه مردمی بر می‌گردد.

وی در پایان یادآور شد: امروز با وجود توسعه فناوری و وجود زیرساخت‌های لازم در کشورهای جهان همچنان صندوق رأی مستقر می‌شود و مردم برای رأی دادن به آن مراجعه می‌کنند چراکه حضور در پای صندوق‌های رأی بیانگر پشتوانه مردمی داشتن نظام است.

انتهای پیام
captcha