زندگی حضرت علی(ع) مبتنی بر قرآن کریم بود
کد خبر: 4195823
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

زندگی حضرت علی(ع) مبتنی بر قرآن کریم بود

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری گفت: همه ابعاد زندگی حضرت علی(ع) به معنای واقعی کلمه مبتنی بر قرآن کریم بود، به همین دلیل سیره ایشان به الگو تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبریحجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدر، گفت: وقتی سخن از سیره اولیای الهی به ویژه حضرت علی(ع) می‌شود، مقصود این است که نوع و سبکی از رفتار در تمام زندگی ایشان بدون استثنا رعایت شده است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اولیاالله به سیره تبدیل شده است، اضافه کرد: اصول حاکم بر زندگی ائمه معصوم(ع) در همه ابعاد و زمینه‌ها مبتنی بر قرآن کریم و سنت رسول اکرم(ص) است، به همین دلیل در همه شئون زندگی اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی می‌توان از ایشان الگوبرداری کرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همه کردار، رفتار و گفتار اولیای الهی الهام گرفته از قرآن کریم است، بنابراین چنانچه به آنها تمسک بجوییم می‌توانیم جرعه‌ای از معرفت‌شان را به اندازه ظرفیت خودمان بنوشیم.

حجت‌الاسلام شبستری بر لزوم دیدار با والدین شهدای هشت سال دفاع مقدس به بهانه روز پدر تاکید کرد و بیان داشت: آنها بر گردن همه ملت ایران اسلامی حق دارند بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف ما در برهه حساس کنونی این است که همواره در کنار پدران شهدا باشیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به واسطه دیدار با خانواده شهدا و دلجویی از بازماندگان‌شان می‌توانیم نشان دهیم قدردان وجود ذی‌قیمت آنها هستیم و صبر و بردباری و فداکاری‌‌شان را به معنای واقعی کلمه ارج می‌نهیم.

وی ادامه داد: فرهنگ تکریم والدین و قدردانی از آنها لازم است که از سنین کودکی به نسل جدید آموخته شود و این مهم به صورت عملی امکان‌پذیر است، پس باید این موضوع با جدیت دنبال شود و سبک زندگی جدید نباید در آن خلل ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha