برگزاری 83 محفل قرآنی به مناسبت گرامیداشت شهدا
کد خبر: 4196975
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

برگزاری 83 محفل قرآنی به مناسبت گرامیداشت شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ضمن اعلام برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از برگزاری 83 محفل قرآنی یادبود شهدا خبر داد.

برگزاری 83 محفل قرآنی به مناسبت گرامیداشت شهدابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، امروز 10 بهمن‌ماه، در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در محل این اداره‌کل، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی آرمان‌های انقلاب در سراسر دنیا انعکاس یافته است که اگر خائنان به نظام نبودند سرعت صدور انقلاب بالاتر از این بود.

وی افزود: خراسان رضوی 380 هزار خانواده شهید و ایثارگر دارد که این‌ها باید پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر باشند، نه فقط در حوزه عفاف و حجاب، بلکه در حوزه نظارت بر مسئولان نیز باید فعال باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: خانواده شهدا باید عهد اخوتی با هیچ گروهی نبندند و همواره در صف اول مطالبه‌گری برای تحقق آرمان‌های شهدا باشند. بنیاد شهید و امور ایثارگران باید یک نهاد مطالبه‌گر باشد، در ۱۶ ماهه گذشته در حوزه درمان ۳۴درصد رشد داشتیم و در خدمات بالینی ۷۴درصد رشد داشته‌ایم.

حسن‌زاده افزود: همچنین ۲۴۴درصد رشد اشتغال فرزندان شهدا داشته‌ایم، اما هنوز ۱۲هزار نفر از فرزندان شهدا بیکار هستند که باید برای آن‌ها زمینه اشتغال ایجاد شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فیلم و فیلم‌نامه جبهه مقاومت و نخستین جشنواره بین‌المللی ایثار، گفت: این جشنواره‌ها با استقبال خوبی از سوی هنرمندان و علاقه‌مندان همراه و آثاری از کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا و فرانسه در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی در ثبت خاطرات شهدا در کشور اول است و تاکنون ۶۵۰۰ خاطره از والدین شهدا ثبت شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر این بنیاد، گفت: در این ایام سه میز خدمت در مشهد برگزار می‌شود و همه معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور خواهند داشت.

حسن‌زاده افزود: همچنین در دهه فجر ۷۲ شهید شاخص انقلاب اسلامی در سطح شهر اکران می‌شود و ۸۷ ساعت کتاب صوتی از شهدا تولید شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در ۱۴ بهمن زنگ انقلاب در مدارس استان به صدا درخواهد آمد و ۱۹ بهمن ماه میهمان لاله‌های مزار شهدا خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در دهه فجر 83 محفل انس با قرآن برگزار می‌شود و ۱۷۳ شهید منازل شهدا به نام شهید وقف می‌شود و حسینه به نام شهید نام‌گذاری می‌شود.

حسن‌زاده گفت: طرح سپاس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل مشکلات خانواده شهدا و جانبازان اجرا خواهد شد همچنین گردهمایی توانمندسازی تشکل‌های ایثارگری برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: متاسفانه گلزار شهدای استان وضعیت مناسبی ندارد و ما در رتبه ۲۳ کشوری قرار داریم، لذا برای بهسازی گلزار شهدا اعتبار کافی جذب نشده است و باید یک جهش جدی در این زمینه داشته باشیم که البته قول مساعدت ۱۵ میلیارد تومانی از استاندار در این خصوص را اتخاذ کرده‌ایم.

حسن‌زاده افزود: تاکنون ۲۰۰ گلزار شهدای استان بهسازی شده است این در حالی است که ۱۸ هزار شهید در استان داریم.

انتهای پیام
captcha