دهه فجر؛ فرصت جبران غفلت‌ها در عرصه تبیین
کد خبر: 4197276
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲
موسی انصاری مطرح کرد:

دهه فجر؛ فرصت جبران غفلت‌ها در عرصه تبیین

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری ایام دهه فجر انقلاب اسلامی را بهترین فرصت برای جبران غفلت‌ها در عرصه تبیین عنوان کرد و گفت: در این ایام به‌ویژه هنرمندان باید با رویکرد خلاقانه و جذاب به معرفی خدمات نظام و انقلاب برای افکار عمومی بپردازند که مخاطبان نوجوان و جوان در اولویت قرار دارند.

موسی انصاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با تبریک فرارسیدن چهل‌وپنجمین فجر انقلاب اسلامی و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب و با اشاره به اینکه دشمنان از بدو شکل‌گیری نظام اسلامی در ایران تا کنون تمام تلاش خود را برای تغییر و براندازی انجام داده‌اند، اظهار کرد: در این راستا، از هر اقدامی برای ترور، تهدید، تحریم و کارشکنی، تهاجم فرهنگی و یا ایجاد و تقویت جریان‌های معاند دریغ نکردند و از جمله جنگ تحمیلی را علیه ایران راه انداختند و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی را در دستور کار قرار دادند اما با وجود این، امروز مقتدرانه شاهد جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب هستیم. 

وی با ذکر ملت ایران با وجود تمام این دشمنی‌ها روی پای خود ایستاده است، ادامه داد: زحمات زیادی در نظام جمهوری اسلامی ایران کشیده شده و خدمات فراوانی در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... به لایه‌های مختلف اجتماع ارائه شده است؛ ما در تبیین و بازگویی این خدمات عملکرد خوبی نداشته‌ایم و لذا دشمن از این غفلت استفاده کرده و موفق‌تر ظاهر شده است یعنی تمامی این خدمات و دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب را یا وارونه و یا کمرنگ جلوه داده و نقاط ضعف را پررنگ و برجسته ساخته است.  

تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید 

وی ایام دهه فجر انقلاب اسلامی را بهترین فرصت برای جبران غفلت‌ها در عرصه تبیین عنوان کرد و توضیح داد: در این ایام به‌ویژه هنرمندان باید با رویکرد خلاقانه و جذاب به معرفی خدمات نظام و انقلاب برای افکار عمومی بپردازند که مخاطبان نوجوان و جوان که نه دوران قبل انقلاب، نه ایام شکل‌گیری آن و نه دفاع مقدس را دیده‌اند در اولویت قرار دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: امروز بخشی از فشارهایی که در بخش اقتصادی و معیشتی به ما تحمیل می‌شود ناشی از تلاش دشمن بوده و طبیعی است و این معضلات را باید بتوانیم از حساب خدمات و دستاوردهای نظام تفکیک کنیم. ضعف‌ها و مشکلات نباید باعث زیر سؤال رفتن نظام و انقلاب شود که ثمره خون هزاران هزار شهید والامقام است. شهدایی که هر کدام یک مملکت بودند و خونشان برای ماندگاری و دوام شجره طیبه انقلاب بر زمین ریخته شد.

انصاری با بیان اینکه به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جلسات متعددی را برگزار کرده است، توضیح داد: کمیته‌های ۲۸گانه ستاد دهه فجر تشکیل شده و در تمامی شهرها و روستاها نیز فعال است و گروه‌های مردمی نیز پای کار هستند. البته تشکیل جلسه و کمیته به‌تنهایی نمی‌تواند حق مطلب را در برنامه‌های دهه فجر ادا کند بلکه پیش‌بینی تمهیدات برای اجرای خوب و قوی و باشکوه برنامه‌ها نیز اهمیت دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به کمیته‌های ستاد دهه فجر چه در سطح استانی و چه شهرستان‌ها و شهرها و روستاها اشاره کرد و ادامه داد: این کمیته‌ها شامل اصناف و بازاریان، هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی، ایثارگران، بسیج، حوزه و روحانیت، دانشجویی، رسانه ملی، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، روستایی و عشایری، زنان و خانواده، صمت، فرهنگیان و دانش‌آموزان، فضاسازی‌ و مدیریت شهری، فضای مجازی، قرآن، قوه قضاییه، کارگری، کودک و نوجوان، مساجد و بقاع متبرکه، ورزش و جوانان، دستگاه‌ها و نهادها، همیاری و سازمان‌های حمایتی، هنر و هنرمندان، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها، نظارت و بازرسی، امنیت و انتظامات و بانک‌ها است.

اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص در دهه فجر 

وی به اهم برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر نیز اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع بالغ بر ۳۰۰ عنوان برنامه شاخص در سراسر استان پیش‌بینی شده است، البته هر کمیته ده‌ها برنامه برای جامعه هدف خود پیش‌بینی کرده است که در آمار اعلام نمی‌شود و باید جمع‌بندی و اعلام گردد اما در ایام‌الله دهه فجر به‌صورت روزانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

انصاری تصریح کرد: امروز، ۱۲ بهمن‌ماه به‌مناسبت ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن و هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر، رژه خودرویی و موتوری از فرودگاه شهرکرد به سمت مصلی انجام و ویژه‌برنامه این روز با سخنرانی استاندار چهارمحال‌وبختیاری در مصلی شهرکرد برگزار می‌شود. نظیر این رژه خودرویی و موتوری به میمنت ورود بنیانگذار انقلاب به ایران اسلامی در مراکز شهرستان‌ها با حضور مسئولان و مردم برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تصریح اینکه در تمامی مساجد شهرها و روستاها برنامه‌های مردمی دهه فجر با حضور مدیران و مسئولان برنامه‌ریزی شده است، افزود: به مدیران تأکید شده است که حتماً در مساجد حضور یافته و در کنار مردم در این برنامه‌ها شرکت و خدمات و دستاوردهای دستگاه خود را تبیین کنند. 

انصاری گفت: غبارروبی گلزار شهدای والامقام و تجدید عهد با شهدا در روز ۱۹ بهمن‌ماه با حضور مسئولان و مردم، نورافشانی آسمان در مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها در شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه، ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در قاطبه مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه استان، اجرای برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی، هنری، رزمی، ورزشی، برگزاری نشست‌های تخصصی و تبیینی، برنامه‌های رونمایی فیلم و کتاب، همایش‌های پیاده‌روی عمومی، ویژه‌برنامه‌های ۲۰ بهمن‌ماه روز چهارمحال و بختیاری و صدها برنامه دیگر برای ایام‌الله دهه فجر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha