هماهنگی بین دانشگاه‌ها جهت پاسخ به نیازهای استان مهم است
کد خبر: 4197298
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
دبیر مجمع عالی دانشگاه‌های خراسان رضوی:

هماهنگی بین دانشگاه‌ها جهت پاسخ به نیازهای استان مهم است

دبیر مجمع عالی دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: هماهنگی بین دانشگاه‌های استان در جهت پاسخ به نیازهای استان و رفع مشکلات مهم است.

مجمع عالی دانشگاه‌های خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی‌اکبر حداد مشهدریزه، دبیر مجمع عالی دانشگاه‌های خراسان رضوی، امروز ۱۲ بهمن‌ماه در اولین همایش بزرگ دانشگاهیان، فرهنگیان و آموزشگاه‌های عالی استان خراسان رضوی که در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و واحدهای علمی متعددی در سراسر کشور ما ایجاد شده که از نظر کمی گسترده هستند و هر یک از این واحدها ظرفیت‌های مرتبط با خود را در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری دارند.

وی افزود: زیرساخت‌های متعددی در کشور در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی ایجاد شده است و واحدهای علمی و آموزشی ما در بیشتر مواقع به صورت جداگانه و مستقل فعالیت می‌کنند، هم‌افزایی نداشته و حتی اطلاعی از ظرفیت‌های هم ندارند که این یک چالش است که برای رسیدگی به این موضوع در گام اول باید در جهت شناخت ظرفیت‌ها و هم‌افزایی بین آن‌ها کار کنیم و برای جلوگیری از موازی‌کاری باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های واحدها اطلاع داشته باشیم.

حداد مشهدریزه با بیان اینکه تشکیل شبکه دانشگاهی در استان همواره مورد توجه مسئولان قبلی بوده است، بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم برنامه به گونه‌ای تنظیم شد که با کمک رؤسای قبلی دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی و همکاری سایر دانشگاه‌ها هم‌افزایی ایجاد شود، همگرایی خوبی بین دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی ایجاد و مجمع عالی دانشگاه‌های استان در خراسان تشکیل شد.

دبیر مجمع عالی دانشگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: ما فعالیت‌های مجمع را از دی‌ماه ۱۴۰۰ شروع کردیم، سال گذشته آیین‌نامه مجمع به تصویب رسید، دبیرخانه مجمع نیز در دانشگاه فردوسی ایجاد شد و شورای سیاست‌گذاری شکل گرفت و تشکیل ۶ کارگروه عملیاتی را در دستور کار خود قرار داد.

وی بیان کرد: نگاه این است که این ساختار عملیاتی الگویی در کشور شود، کارگروه‌های مجمع شامل آموزشی به دانشگاه فردوسی، پژوهشی به دانشگاه علوم پزشکی، کسب‌وکار دانش‌بنیان به پارک علم و فناوری استان، توسعه منابع به دانشگاه آزاد، فرهنگی-اجتماعی که اصل و اساس کار است به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و کارگروه امور بین‌الملل به دانشگاه جامعه‌المصطفی واگذار شد و جلسات کارگروه‌ها در حال فعالیت است.

حداد مشهدریزه تصریح کرد: امروز ساختاری در استان ایجاد شده که بر اساس آن مجمع می‌تواند در جهت بهره‌وری از ظرفیت‌ها جایگاه مثبتی داشته باشد، شروع فعالیت مجمع همزمان با انتخابات شد و هماهنگی بین دانشگاه‌های استان در جهت پاسخ به نیازهای استان و رفع مشکلات مهم است.

دبیر مجمع عالی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: برای لبیک به مقام معظم رهبری در جهت تبیین گام دوم انقلاب چارت تشکیلاتی جهاد تبیین مجمع را تشکیل دادیم و ساختار عملیاتی تشکیل شد که برنامه‌هایی را در جهت امیدآفرینی در دانشگاه‌ها شامل نشست، کارگاه و گردهمایی تدوین و سازمان‌دهی کردیم و مجمع می‌تواند گامی در جهت لبیک به فرمان مقام معظم رهبری بردارد و اگر فعالیت‌های مجمع با حمایت از رؤسای جدید دانشگاه‌ها تداوم داشته باشد می‌تواند نقش مؤثری در اهداف نظام و استان ایفا کند.

انتهای پیام
captcha