مسئولان برای تحقق زندگی عزتمندانه مردم تلاش کنند
کد خبر: 4197470
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
امام جمعه همدان:

مسئولان برای تحقق زندگی عزتمندانه مردم تلاش کنند

حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی گفت: زندگی عزتمندانه مردم مطالبه مقام معظم رهبری است که مسئولان باید برای تحقق آن تلاش کنند.

امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، امروز جمعه، 13 بهمن‌ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اسلامی با تبریک چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در طول چهل و پنج سال گذشته این ملت مسیر خود را به خوبی ادامه داده اما امروز دشمن تلاش می‌کند تا حرکت بزرگ مردم ایران اسلامی را زیر سؤال ببرد و دوران پبش از انقلاب را تطهیر کند.

وی با اشاره به دوران قبل از پیروزی انقلاب و شکنجه‌های ساواک، افزود: مبارزان انقلابی بزرگی چون مرحوم خانم دباغ و آیت الله سعیدی شکنجه‌های غیر قابل تحملی از ساواک دیدند امروز باید از نسل جوان پرسید اگر شرایط کشور در دوران پهلوی مساعد بود، چگونه می‌شود اکثریت ملت برای سرنگونی حکومت پهلوی قیام کند و شهید بدهد و مرور اگر فسادی رخ می‌دهد متخلفین محاکمه می‌شوند، اما در زمان طاغوت کدام فاسدی محاکمه شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه قیام ملت فرهیخته و ریشه‌دار ایران، تأکیدی بر شرایط حاد در عرصه‌های مختلف در دوران پهلوی است، تصریح کرد: در دوران پهلوی در عرصه سیاسی استبداد محض حاکم بود و مردم با انتخاب مسیر درست تاریخ، آن را دنبال کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

شعبانی با اشاره به اینکه امروز مردم گله‌مندی‌ها و مطالبات به‌حقی نسبت به معیشت و اقتصاد دارند اما کسی مطالبه بازگشت به عقب را ندارند، گفت: مردم ایران اسلامی حقشان است که یک زندگی عزتمندانه داشته باشند و اصلاح مشکلات معیشتی و رفع تبعیض‌ها مطالبه به حق مردم و از آرمان‌های انقلاب است، اما این مطالبات به معنای تأیید طاغوت و یا بازگشت به گذشته نیست. زندگی عزتمندانه مردم مطالبه مقام معظم رهبری است که مسئولان باید برای تحقق آن تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیوند امام و امت عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، افزود: در نظام اسلامی یکی از معانی ولایت، محبت است و سلوک سیاسی مسئول در جامعه اسلامی باید بر پایه محبت به مردم باشد.

خطیب جمعه همدان تأکید کرد: مسئولی که به مردم محبت دارد تا آنجا که می‌شود برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند و دولتمردان امروز در نماز جمعه شنونده مشکلات مردم بودند و البته لازم است که این مسائل پیگیری و به نتیجه برسد.

شعبانی با تأکید بر اینکه عشق به مردم علاوه بر حل مشکلات جامعه باعث رشد معنوی مسئولان نیز می‌شود، گفت: امام خمینی(ره) به عنوان نعمتی بزرگی برای ملت ایران، در عرفان، فقه و فلسفه صاحب مراتب بالایی بودند و امروز مسئولان با پیروی و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با ولایت مداری و اعتقاد به آرمان‌های امام(ره) و شهدا پیگیر مشکلات مردم باشند.

انتهای پیام
captcha