محور مقاومت ثمره عظیم انقلاب اسلامی ایران در عصر حاضر است + فیلم
کد خبر: 4198170
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
تحلیلگر یمنی در پیامی به ایکنا:

محور مقاومت ثمره عظیم انقلاب اسلامی ایران در عصر حاضر است + فیلم

انقلاب ایران مطابق آنچه دین اسلام تعیین کرده بود حرکت کرد تا جنبش‌های مقاومت ایجاد و از این محور، حمایت شود. می‌توان اذعان کرد که انقلاب اسلامی ایران ثمره بسیار عظیمی در سطح مقاومت و مقابله با نیروهای باطل و ظالم در عصر جدید داشته است.

محور مقاومت ثمره عظیم انقلاب اسلامی ایران در عصر حاضر است + فیلم

به گزارش ایکنا، انقلاب اسلامی ایران با مبانی نظری گفتمان انقلابی خود و در عرصه عملی با مقابله با گروه‏‌های تکفیری وهابیت، القاعده و داعش نقش فعالی را در حوزه بیداری اسلامی ایفا کرده و با پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده گفتمان اسلام انقلابی، مسئله فلسطین و حمایت از جنبش‌های آزادی‌بخش یکی از اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است. این رویکرد ایدیولوژیک انقلاب اسلامی باعث شد ایران رفته رفته با الهام‌بخشی و نقش الگو واقع شدن در بین گروه‌های مقاومت جایگاه رهبری هسته‌محور مقاومت را برعهده گیرد.

یوسف الحاضری، تحلیلگر مسائل سیاسی یمن در همین خصوص و در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با ارسال پیامی ویدئویی تصریح می‌کند که انقلاب اسلامی ایران ثمره بسیار عظیمی در سطح مقاومت و مقابله با نیروهای باطل و ظالم در عصر جدید داشته است.

مشروح پیام اختصاصی یوسف الحاضری، سخنگوی سابق وزارت بهداشت یمن و تحلیلگر و فعال سیاسی را برای ایکنا در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود بر رسول خدا(ص) و اهل بیت پاک و مطهرش(ع). چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به عزیزان و برادرانمان در ایران تبریک می‌گوییم؛ انقلابی که بزرگترین انقلاب قرن بیستم محسوب می‌شود.

انقلابی که آمد تا خواسته‌های واقعی فرزندان مؤمن ایران اسلامی را که واقعاً مقرب خدا هستند، برآورده کند. این انقلاب به پشتوانه مرجعیت اسلامی آهنین به وقوع پیوست.

همانطور که همه ما می‌دانیم، همه انبیا و رسولان برای مردم خود انقلاب کردند. انقلاب اسلامی تجسم کوچکی بود از آنچه پیامبران در طول تاریخ آوردند، مقاومتی که ما در منطقه خود به آن نیاز داریم.

بنابراین وقتی از این انقلاب بزرگ و نتایج آن در کوتاه‌مدت و بلندمدت صحبت می‌کنیم، از بخش مهم و ارتباط آن با محور مقاومتی که در منطقه عربی و اسلامی خود به آن نیاز داریم صحبت می‌کنیم؛ مقاومتی که اهداف و دلایل خاص خود را دارد و نتایج بسیاری هم داشته است که مهمترین آنها حضور صهیونیست‌ها در سرزمین‌های مقدس عربی اسلامی فلسطین و اشغالگری است که از سال 1948 میلادی تا امروز ادامه دارد.

همه می‌دانند که این روزها چه جنایات و نسل‌کشی در سرزمین فلسطین و به‌طور خاص در نوار غزه در حال انجام است و همه به خاطر آن متأسف هستند.

همچنین حضور آمریکا در بسیاری از کشورهای عربی که ثروت‌های آنها را غارت کرده و رويكردهای ضد اخلاقی، فکری و فرهنگی را برای دور کردن این امت از دین و مسیر صحیح خود دنبال می‌کند.

اینها مراحل اساسی و اصیل ایران و انقلاب بزرگ آن بود که در 11 فوریه 1979 میلادی(22 بهمن 1357) پیروز شد. همه می‌دانند انقلاب ایران مطابق آنچه دین اسلام تعیین کرده بود حرکت کرد تا جنبش‌های مقاومت ایجاد شود و از این محور، حمایت و با آن همکاری شود. همچنین ایده‌ها، استراتژی‌ها و برنامه‌هایی چه در لبنان و چه در سوریه، عراق، یمن و کل منطقه بکار گرفته شود لذا می‌توان اذعان کرد که انقلاب اسلامی ایران ثمره بسیار عظیمی در سطح مقاومت و مقابله با نیروهای باطل و ظالم در عصر جدید داشته است.

هیچ کس نمی‌تواند منکر این ثمره شود، این انقلاب برای همه مردم ثمره‌هایی در زمینه آزادی، سربلندی و استقلال دارد و هیچکس نمی‌تواند از آن روی برگرداند. اعتبار این انقلاب به امام خمینی(ره) است که فضل و اجر عظیمی هم برای ایشان به حساب می ‌آید.

 در پایان این پیام توصیه دوستانه من این است که این انقلاب و اهداف، جهت‌گیری‌ها و موفقیت‌های آن را برای نسل حاضر و به‌ویژه در ایران یادآوری کنم؛ اینکه قبل از انقلاب در چه شرایطی زندگی می‌کردند و چه گذشته‌ای داشتند. این سخن خداوند که می‌فرماید «واذكروا اذ كنتم» بسیار مهم است.

این جنبه بسیار قابل توجه است زیرا نسل جوان تحت تأثیر همه آثار بیرونی سکولاریسم و امپریالیسم است. درحالی که حوادث دشوار و خطرناکی را درک نکرده‌اند که پدران و پدربزرگ‌هایشان تجربه کرده‌اند. تا اینکه این انقلاب و آنچه که عطا کرده است ادامه داشته باشد، به‌ویژه برای محور مقاومت که انقلاب اسلامی نقش زیادی در شکل‌گیری آن داشته است.

از خداوند متعال خواستاریم که بزرگداشت این انقلاب و خاطرات سال‌های آینده برای برادران ما در ایران و برای کل محور مقاومت و برای کل ملت عربی و اسلامی، خیر و برکت باشد. زیرا ارتباط بسیار خوبی بین ما وجود دارد. نباید چیزی وجود داشته باشد که ما را از هم جدا کند. ان‌شاء الله در آینده جامعه عربی و خاورمیانه به طور کامل عاری از نیروهای آمریکایی و صهیونیست‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha