شهرک اختصاصی دانش‌بنیان‌ها در شیراز احداث می‌شود
کد خبر: 4198759
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

شهرک اختصاصی دانش‌بنیان‌ها در شیراز احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از جانمایی مکانی برای احداث شهرک اختصاصی 25 هکتاری جهت استفاده دانش‌بنیان‌ها در شیراز خبر داد.

حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز، 19 بهمن در مراسم افتتاحیه پروژه‌های دانش‌بنیان که همزمان با دهه فجر در شیراز برگزار شد، با اشاره به اهمیت حمایت از دانش‌بنیان‌ها با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب گفت: در این راستا چندین گام در دستور کار خود قرار دادیم.

وی نخستین گام عملی و حمایتی دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان را انعقاد تفاهم‌نامه همکاری حوزه صنعت و دانشگاه عنوان کرد و گفت: در راستای رونق تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و با ایجاد بستر مناسب جهت توسعه فناوری و ساماندهی ارتباط واقعی بین صنعت و دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری فیمابین استانداری، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد.

شیخ‌نیا، گام دیگر را پیش‌بینی و اختصاص عرصه ۱۰ هکتاری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نیز جانمایی شهرک اختصاصی ۲۵ هکتاری  در یکی از نقاط خوب شیراز برای استفاده مجموعه‌های دانش‌بنیان بیان کرد و گفت: ان‌شاءالله با بسترسازی و آماده کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور شاهد رشد و توسعه بیش از گذشته بخش‌های مختلف اقتصادی استان باشیم.

معاون استاندار فارس، عرصه‌های دانش‌بنیان را افتخارآفرین دانست و اظهار کرد: این پایگاه‌های علمی در مسیری سیر می‌‎کنند که منطبق با مزیت نسبی استان است و قابلیت‌های بالقوه را بالفعل می‌کنند.

وی یادآور شد: استان فارس دارای ظرفیت‌های متنوع و بی بدیل صنعتی، پزشکی، کشاورزی و خدماتی است لذا باید با شناسایی نیازها و الزامات زنجیره ارزش به صورت آگاهانه ارتباطی بین مصرف کننده و بازار در حوزه دانش بنیان‌ها صورت گیرد.

یادآور می‌شود، همزمان با ایام دهه فجر، ۵ طرح عملیاتی دانش‌بنیان با سرمایه‌گذاری بالغ بر۱۲۰ میلیارد تومان و با اشتغال ۱۱۲ نفر در زمینه صنعت نفت و گاز، ساختمان و حوزه پزشکی و کشاورزی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در دهه پرفروغ فجر افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha