معاون رئیس‌جمهور با امام جمعه یزد دیدار کرد
کد خبر: 4198762
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

معاون رئیس‌جمهور با امام جمعه یزد دیدار کرد

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در سفر به استان یزد با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کرد.

معاون رئیس‌جمهور با امام جمعه یزد دیدار کردبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 19 بهمن در دیدار انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با گرامیداشت روز بعثت پیامبر اسلام و تقارن خوش یمن آن با انقلاب اسلامی گفت: بعثت در انقلاب اسلامی احیا و پس از گذشت 1400 سال، قرآن و اسلام و بعد از انقلاب اسلامی در کشور ما احیا شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مساجد و مدارس به عنوان دو پایگاه اصلی در حوزه فرهنگ، تربیت و تزکیه مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار کرد: ما نتوانستیم فرزندان خود را از دوران کودکی تربیت اسلامی کنیم و این به دلیل نوع سیستمی است که از یکصد سال پیش در آموزش و پرورش ما توسط غربی‌ها پیاده شد.

آیت‌الله ناصری افزود: مغز و فکر کوکان خود را به دست کسانی دادیم که با تربیت و هویت دینی و الهی مخالف بودند و حالا دشوار است که پس از یکصد سال کار غربی‌ها بتوانیم این سیستم و شاکله را تغییر دهیم اما حرکت در این مسیر اقدام مبارکی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: باید از پایه و به طور ریشه‌ای کار تربیت دینی را آغاز کنیم و یکی از ریشه‌ها، دانشگاه فرهنگیان است زیرا اگر معلم نگاه دینی و معنوی نداشته باشد نمی‌تواند دانش‌آموزانی با این شیوه تربیت کند. اگر کودکان ما از ابتدا با هویت الهی رشد کنند، می‌توانند قدرت تشخیص خوب و بد را داشته باشند و دیگر در دوران جوانی و نوجوانی نگرانی چندانی نخواهیم داشت.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اهمیت سبک زندگی و نقش زنان دراین زمینه بیان کرد: غربی‌ها توانسته‌اند سبک زندگی را در کشور ما تحت تأثیر فرهنگ خود قرار دهند در حالی که اگر هدف زندگی را درک کنیم، ناخودآگاه سبک زندگی ما به سمت کمال الهی و رضایت الهی بنا نهاده می‌شود.

وی ادامه داد: زن رکن اصلی خانواده و تربیت است و اکنون این رکن باید نیمی از زمان خود را برای کار خارج از خانه و خانواده صرف کند که این امر تبعاتی دارد و در بسیاری از موارد دوری اعضای خانواده از یکدیگر را به دنبال دارد و این امر دوری و تغییر فرهنگ تبعاتی نظیر پرداختن به حیوانات خانگی، عدم تمایل به ازدواج، گسترش طلاق و ازدواج سفید را به دنبال دارد.

امام جمعه یزد با اشاره به راهکار پیشنهادی خود در این زمینه عنوان کرد: حال که زنان ما تحصیل کرده‌اند و در اجتماع حضور دارند، ساعت کاری آنها کاهش یابد و به چهار ساعت در روز برسد تا بتوانند چهار ساعت دیگر کاری خود را صرف خانه و خانواده کنند.

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این دیدار با اشاره به اجرای سه طرح بزرگ در حوزه زنان و خانواده در سطح کشور اظهار کرد: طرح «زندگی و بالندگی» که مرتبط با والدین دانش‌آموزان است و به طور عمده به زیست عفیفانه، سبک زندگی و نوع تعامل دانش‌آموزان با خانواده و اجتماع می‌پردازد و نوع برخورد عفیفانه‌ای که برای دانش‌آموزان نیاز است، توسط خانواده‌ها برای آنها تبیین می‌شود.

خزعلی افزود: طرح «رویداد خانواده» نیز به صورت ملی انجام می‌شود که برخی رویدادهای آن اجرایی شده که امیدواریم در یزد نیز به زودی آغاز شود.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب 9 کارگروه اجرایی می‌شود، ادامه داد: این طرح به مسائل فرهنگی، تعذیه، سلامت، پوشش، مهارت‌های خانوادگی و ارتباطی، بازی در خانواده و ... می‌پردازد که با کمک وزارت ارشاد در چند استان در حال اجراست.

خزعلی، «شناسایی زنان تأثیرگذار» را دیگر طرح حوزه زنان و خانواده ریاست جمهوری برشمرد و اظهار کرد: این طرح را از روز زن امسال آغاز کرده‌ایم و زنان را در حوزه‌های مختلف از محیط شهری تا روستایی و در حیطه‌های مختلف به لحاظ تأثیرگذاری آنها شناسایی خواهیم کرد.

خزعلی اظهار امیدواری کرد: با همراهی استاندار و امام جمعه یزد بتوانیم این طرح‌ها را که هدف غایی آن رسیدن به یک حیات طیبه است را اجرایی کنیم تا زنان با حفظ ارزش‌های وجودی و خانوادگی خود که در اسلام و سبک زندگی ایرانی ما مطرح است، بتوانند به اجتماع خدمت کنند و اهداف غرب که خانواده را نشانه گرفته خنثی کنند.

انتهای پیام
captcha