تولید فیلم سینمایی در قم نیازمند عزم ملی است
کد خبر: 4198911
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

تولید فیلم سینمایی در قم نیازمند عزم ملی است

فیلمساز قمی در خصوص انتظار هنرمندان برای حضور یک فیلم از قم در جشنواره فجر، گفت: تا زمانی که بستری در شهرستان‌ها برای کار حرفه‌ای وجود نداشته باشد، نمی‌شود از نهادهای استانی انتظار خاصی نداشت و ورود فیلمسازان شهرستانی به عرصه حرفه‌ای نیازمند بسترسازی و عزم ملی است.

سیدمهدی میرغیاثی، فیلمساز قمیبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم، سیدمهدی میرغیاثی، فیلمساز قمی طی سخنانی در حاشیه برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در استان‌ها، فرصتی مغتنم است تا هنرمندان و علاقه‌مندان بتوانند در استان خودشان، همزمان با تهران آثار جشنواره را ببینند. 

وی با اشاره به حضور نسل جدید در بخش‌های مختلف سینمای ایران، بیان کرد: در جشنواره فجر شاهد حضور فیلمسازان جوان با نخستین و یا دومین آثارشان در این جشنواره هستیم و کارگردانانی که همیشه در جشنواره بودند، حضورشان کمرنگ شده و در واقع این تغییر نسل مشهود است.

این فیلمساز قمی اضافه کرد: در حال حاضر جشنواره فجر فرصت خوبی برای فیلمسازان و هنرمندان جوان است تا در این جشنواره خودشان را نشان دهند. هم‌چنین به طور کلی امسال سطح فیلم‌های به نمایش درآمده در جشنواره فجر قابل قبول است. 

وی با اشاره به فرصت‌های جدیدی که برای نمایش و عرضه فیلم‌ها از جمله شبکه خانگی ایجاد شده است، گفت: مشاهده می‌کنیم که بخشی از فیلمسازان و هنرمندان در تلویزیون، برخی در شبکه‌های خانگی و بعضی نیز در سینما حضوری فعال دارند. 

وی در خصوص انتظار هنرمندان از نهادهای استانی برای ساخت فیلم بلند سینمایی در قم، گفت: واقعیت این است که برای ورود به سینمای حرفه‌ای باید وارد تهران شد و تا زمانی که بستری در شهرستان برای کار حرفه‌ای وجود نداشته باشد، نمی‌شود از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای دیگر انتظار خاصی داشت.

این فیلمساز قمی یادآور شد: برای کشف استعدادها در شهرستان‌ها و تولید فیلم، نیازمند بسترسازی و یک عزم ملی هستیم تا به این استعدادها میدان داده شود و بتوانند وارد عرصه فیلم‌سازی حرفه‌ای بشوند.

انتهای پیام
captcha