سنگ تمام مردم فارس در جشن ۴۵ سالگی انقلاب
کد خبر: 4199160
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

سنگ تمام مردم فارس در جشن ۴۵ سالگی انقلاب

همزمان با فرا رسیدن چهل و پنجمین سالروز انقلاب اسلامی، مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۱۵۰ نقطه استان فارس با حضور گسترده مردم برگزار شد.

راهپیمایی 22 بهمن، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن چهل و پنجمین سالروز انقلاب اسلامی، مراسم راهپیمایی 22 بهمن در 150 نقطه استان فارس با حضور گسترده مردم برگزار شد.

این مراسم در شیراز امروز، 22 بهمن از ساعت 9:30 از چهار راه 15 خرداد آغاز شده و به سمت میدان آزادی (قدس) ادامه پیدا کرد که حضور پررنگ به خصوص دهه نودی‌ها در این مراسم پررنگ و پرشور بود.

از ابتکاراتی که امسال می‌توان برای مراسم راهپیمایی 22 بهمن به آن اشاره کرد، برپایی غرفه‌هایی در طول مسیر به منظور معرفی دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی استان بود که هر دستگاهی متناسب با ظرفیت خود، خدماتی را نیز در غرفه خود به مردم ارائه می‌کرد.

از دیگر زیبایی‌های این مراسم اجرای گروه سرود 1357 نفری دانش‌آموزان بود که هم در راهپیمایی شیراز و هم سایر شهرستان‌های استان به زیبایی هرچه تمام‌تر اجرا شد.

کادر درمان و مدافعان سلامت نیز از قافله خدمت به مردم در مراسم امروز غافل نشدند و در حاشیه مراسم راهپیمایی با برپایی غرفه‌هایی، به ارائه رایگان خدمات سلامت پرداختند.

جهادگران جهاددانشگاهی فارس نیز در کنار سایر اقشار مختلف مردم اعم از دانشجویان، دانشگاهیان، فرهنگیان، کارمندان، کارگران، اصناف و... حضور پرشوری در این مراسم داشتند تا باردیگر ثابت کنند همواره پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده‌اند.

زهرا فرهی، دانش‌آموز 15 ساله شیرازی در جریان این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: امروز با دوستان و همکلاسی‌های خود در این راهپیمایی حضور یافتم تا نشان دهیم که ما کشور خود را دوست داریم و از هیچ کاری برای حمایت از آن دریغ نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: این حضور در راهپیمایی کمترین کاری است که ما در این سن و سال می‌توانیم داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم در آینده اقدامات خوبی برای خدمت به کشور خود انجام دهیم.

محمد اصلاحی، جوان 25 ساله شیرازی هم به خبرنگار ایکنا گفت: همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد، امروز نیز ما باید تابع دستورات رهبر معظم انقلاب باشیم و در هر جایی که نیاز به حضور دارد، حضوری پررنگ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به عنوان یک جوان ایرانی به دنیا می‌گویم که ایران جوانان غیور و دلاور دارد که در هر جا نیاز به حضور مجاهدانه داشته باشد، قطعاً حضور خواهند یافت، گفت: ایرانیان ملت آزاده و مستقلی هستند که زیر بار حرف زور زورگویان و مستکبران عالم نمی‌روند.

اصلاحی بیان کرد: قطعاً برای انتخابات 11 اسفند هم حضوری پرشکوه پای صندوق‌های رأی خواهیم داشت تا مهر تأیید دیگری برای اقتدار این نظام بر برگ تاریخ بزنیم.

سجاد رنجبر، برادر شهید علی‌اکبر رنجبر از شهدای مدافع امنیت نیز در حاشیه به خبرنگار ایکنا گفت: امروز با همکاران و خانواده خود با عکس برادر شهیدم در مراسم حضور یافتم تا هم از این طریق یاد شهدا را گرامی داشته و هم به جهانیان نشان دهیم که ملت ایران ادامه دهنده راه شهدا هستند و هیچ‌گاه از آرمان‌های آنان کوتاه نخواهند آمد.

وی بیان کرد: ما ملت قدردان و مقتدری داریم که هم قدردان خون شهدا هستند و هم بر روی اقتدار خود تأکید دارند و به همین دلیل از این مواضع کوتاه نمی‌آیند.

علی مبینی، کارگر 55 ساله نیز که در این راهپیمایی با خانواده خود شرکت کرده است، به خبرنگار ایکنا گفت: امروز با خانواده خود در این راهپیمایی حضور پیدا کردم تا جهانیان بدانند ایرانیان برای حفظ کشور خود از جان و دل مایه می‌گذارند و زنان و مردان و کودکان آنان پای این انقلاب و کشور ایستاده‌اند.

وی با یادآوری اینکه از خانواده ایثارگران است، افزود: ما در خانواده‌ای بزرگ شدیم که با فرهنگ و آموزه‌های اسلام خو گرفته است و یکی از این آموزه‌ها بحث ولایت‌مداری است و ما هم تابع امر و فرمان ولی فقیه هستیم و هر جا که امر فرمایند، قطعاً حضوری پرشور خواهیم داشت.

مبینی تأکید کرد: هر زمان که رهبر تأکید فرمایند ما در صحنه حضور پیدا خواهیم کرد و مانند امروز حضوری پرشور در انتخابات 11 اسفندماه هم خواهیم داشت.

مریم ادیانی، فرهنگی 35 ساله شیرازی هم به خبرنگار ایکنا گفت: همه ملت ایران یک ملت یکپارچه و واحدی هستند که همواره بر حفظ استقلال و آزادی و اقتدار کشور خود تأکید دارند و این همان شعاری است که انقلابیون سردادند تا این انقلاب به پیروزی برسد.

وی با یادآوری اینکه برای این انقلاب خون‌های زیادی اهدا شده است و قطعاً وظیفه داریم که قدردان این خون‌ها باشیم، گفت: امروز رسانه‌های غرب تلاش می‌کنند تا چهره رژیم پهلوی را بزک کرده و این را به نسل جدید بقبولاند که زمان طاغوت ایران پیشرفته بود، در صورتی که اصلا چنین نبود و اگر نبود، هزاران شهید تقدیم نمی‌شد تا وضعیت کشور اصلاح شود.

ادیانی با تأکید بر اینکه ملت ایران همواره ملتی هوشیار هستند که در دوران طاغوت وقتی دیدند هیچ امیدی به اصلاح روند طاغوت نیست و روز به روز کشور به استثمار می‌رود، به پا خاستند، افزود: ملت امروز ایران همان ملت سال 1357 هستند یعنی به آزادی و استقلال و اقتدار کشور خود پایبند هستند و هر جا که نیاز به اثبات این قضایا باشد، باز هم به صحنه می‌آیند.

این معلم شیرازی تأکید کرد: قطعاً چنین حضور گسترده‌ای را در انتخابات 11 اسفند شاهد خواهیم بود تا مشت محکم دیگری بر دهان یاوه‌گویانی که مدعی می‌شوند، این ملت از انقلاب خسته شده‌اند، بزنند و نشان دهند که ملت ایران هیچگاه ذره‌ای از اقتدار و استقلال خود کوتاه نخواهند آمد.

گفتنی است، سخنرانی علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت و قرائت قطعنامه پایانی راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه‌های این مراسم در شیراز خواهد بود.

انتهای پیام
captcha