شکوه قدرت برای ساختن ایرانی قوی
کد خبر: 4199172
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
ایکنا گزارش می‌دهد

شکوه قدرت برای ساختن ایرانی قوی

راهپیمایی باشکوه و غرورآفرین 22 بهمن سال 1402، با حضور اقشار مختلف مردم ایران زمین از ساعت 9 صبح آغاز شد و مردم استان مرکزی نیز در 150 نقطه شهری و روستایی بار دیگر شعار وحدت سرداده و شکوهی دیگر برای ساختن ایران قوی خلق کردند.

راهپیمایی 22 بهمن اراک

راهپیمایی باشکوه و غرورآفرین 22 بهمن سال 1402، با حضور اقشار مختلف مردم ایران زمین از ساعت 9 صبح آغاز شد. از روزها قبل مسیر راهپیمایی در اراک و سایر شهرستان‌های استان مشخص شده است و مسئولان نیز برای فضاسازی اقداماتی را در نظر گرفته‌اند. فضای شهر با نصب پرچم، پلاکارد و بنرهای مزین به تصاویر امام راحل، رهبری و تظاهرات قبل از انقلاب کاملا دهه فجری است. زمان برگزاری راهپیمایی در اراک ساعت 10 و زمان برپایی جشن انقلاب ساعت 9 اعلام شده بود، اما مردم یک ساعت قبل از شروع مراسم در میدان شهدای اراک حاضر بوده و شعارهای انقلابی سر دادند. 

مردم استان مرکزی نیز با حضور گسترده در این راهیپمایی برگ زرینی دیگر در کارنامه افتخارات خود ثبت کرده و بیعتی دوباره با ولی‌ فقیه و نظام جمهوری اسلامی بستند.

امروز همه آمدند تا بار دیگر به دشمنان اسلام و نظام ثابت کنند که تا پای جان از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری دفاع خواهند کرد. امروز پیر، کودک، نوجوانان و جوان، مرد و زن یک‌صدا بر دشمن خروش کردند تا دشمن حتی خیال دست‌درازی به آب و خاک میهن عزیزمان را به خود راه ندهد.

میدان شهدای اراک و 150 نقطه شهری و روستایی استان امام(ره) امروز مملو از جمعیت و غرق در شادی است. حضور نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی معانی بسیاری برای دشمن دارد. آنان آمدند تا دشمن بداند آینده ایران عزیز به دست نیروهای انقلابی و ولایی سپرده خواهد شد.

وارثان انقلاب

خبرنگار ایکنا در جریان برگزاری راهپیمایی 22 بهمن سال 1402 در اراک با زینب مقدادی، دانش‌آموز پایه هشتم گفت‌و‌گویی کوتاه کرده که می‌گوید: انقلاب برای پدران و پدربزرگ‌های ما نبوده است، امروز ما وارث انقلابیم و به بهترین شکل از آن حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه می‌دهد: ما آمده‌ایم تا دشمن بداند ایران عزیز همیشه سربلند خواهد بود و ما دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را باید جدی بگیرد، چراکه ما نیز با قدرت در مقابل دشمنی آنان خواهیم ایستاد.

تا پای جان برای ایران

رضا حسین‌آبادی، کارگر ساختمانی دهه هفتادی است که با همسر و دو فرزندش در این راهپیمایی شرکت کرده است، او نیز گفت: با وجود اینکه امروز باید سرکار باشم، اما از کارفرما خواهش کردم امروز مرخصی بگیرم. ما برای سربلندی، عزت و اقتدار ایران جان‌ها داده‌ایم  نباید به راحتی از آن بگذریم. شهدا انقلاب را به ما سپردند و باید تا پای جانمان از آن حراست کنیم.

وی ادامه داد: امروز با خانواده و دو فرزندم در راهپیمای شرکت کردم تا به دشمنان ثابت کنیم، مردم ایران با وجود اینکه به اعضای خانواده علاقه بسیار دارند، اما برای حفظ دین مبین اسلام حاضرند از جان و فرزندان خود نیز بگذرد.

 امیدان رهبر

سینا سهیلی‌زاده، دانش‌آموز پایه یازدهم نیز گفت: راهپیمایی 22 بهمن، رزمایشی ملی است که هریک از ما باید در این اقتدار مردمی و ملی شرکت کنیم. اگر هریک از ما دانش‌آموزان و دانشجویان سهم و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، قطعا کشوری قوی‌تر از قبل خواهیم داشت.

وی افزود: هر سال از ابتدای بهمن با دوستان خود قول می‌دهیم همراه با خانواده در این رزمایش مردمی شرکت کنیم. ما ثابت خواهیم کرد که تا پای جانمان از ولی‌ فقیه حمایت خواهیم کرد و رهبر فرزانه انقلاب را تنها نخواهیم گذاشت، چراکه ایشان تمام امیدشان به ما دانش‌آموزان است.

به وقت حضور

غلام‌رضا حسینی، پیرمردی است که با وجود سن بالا، اما حضور در راهپیمایی 22 بهمن را وظیفه و تکلیفی شرعی می‌داند. او که با سختی سخن می‌گوید به ایکنا گفت: زمان انقلاب 30 و خورده‌ای سال سن داشتم و خوب به خاطر دارم که جوانان و نوجوانان چگونه برای احیای دین و پیروزی انقلاب قدم برمی‌داشتند.

حسینی افزود: بسیاری از نوجوانان و جوانان سال‌های قبل از انقلاب به دست رژیم شاه به شهادت رسیده و بسیاری از آنان در زندان‌ها شکنجه می‌شدند. ما برای انقلاب گُل‌های زیادی را از دست دادیم. امروز با وجود اینکه راه رفتن برایم سخت است، اما وظیفه خود می‌دانم که باشم و با قدر همین بودن از رهبر خود دفاع کنم.

وی اضافه کرد: سال‌های قبل از پیروزی بارها در تظاهرات علیه رژیم شرکت کرده و در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه حضور داشتم. عدم توانایی در صحبت نیز یادگار جبهه است که تارهای صوتی‌ام آسیب دید. جوانان دیروز، رسالت خود را به بهترین شکل انجام دادند و امروز نوبت دهه نودی‌هاست. در سرودها شنیده‌ایم که می‌گویند، رهبر دهه نودی‌ها را فراخوانده، انتظار من به‌عنوان عضو کوچکی از سیل خروشان مردم انقلابی این است که آفتاب فروزنده ایران را برای همیشه پرفروغ نگه دارند.

رسالت معلمی

خانم رجبی، معلم مدرسه ابتدایی نیز گفت: از ابتدای بهمن هر روز ساعتی از وقت کلاس را به معرفی دستاوردهای انقلاب اختصاص دادم، چراکه شکوه اقدامات باید به‌خوبی تبیین شود. ما معلمان علاوه بر رسالت معلمی، نقش تربیتی و آماده‌سازی نیروهای انقلابی را نیز برعهده داریم.

وی ادامه داد: حضور مردم بی‌نظیر است و این حضور باشکوه دور از انتظار نبود. ما ثابت کرده و ثابت می‌کنیم در برابر جیره‌خواران استکبار کوتاه نخواهیم آمد و با آنان به شدت برخورد خواهیم کرد. راهیپمایی امسال نشان از زنده بودن، جاودانگی و مانایی مردم ایران عزیز دارد. ما با حضور خود با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرده و به دشمن می‌گوییم دست از سیدعلی‌ ایمان برنخواهیم داشت.

جان برکفان

زهرا صفدری، خانمی است که به همراه همسر و سه فرزندش در راهیپمایی شرکت کرده است، او نیز می‌گوید: حضور در راهیپمایی 22 بهمن برایم افتخاری است و با افتخار در این مراسم شرکت می‌کنم. من با فرزندانم آمدم تا بگوییم، آقایم، رهبرم تا همیشه جان برکف هستیم و جان برکف باقی خواهیم ماند.

وی ادامه داد: تربیت نسل انقلابی بر عهده ما مادران است و با تمام توان این رسالت را به سامان خواهیم رساند. فرزندان ما وارث انقلابند و به کوری چشم دشمن آنان را به‌گونه‌ای تربیت خواهیم کرد تا از انقلاب به بهترین شکل حفاظت کنند. درست است که با سختی و مشقت‌های بسیار زندگی می‌کنیم، اما از ولایت دست برنخواهیم داشت.

راهپیمایی 22 بهمن استان مرکزی با حضور مردم غیور استان در 150 نقطه شهری و روستایی برگزار شد. اقشار مختلف مردم از ورزشکار گرفته تا دانش‌آموز، دانشجو، استاد دانشگاه، کسبه و بازاری همه آمدند برای آینده روشن ایرانی قوی.

انتهای پیام
captcha