پیام روشن حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دوستان و دشمنان انقلاب
کد خبر: 4199200
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
سردار صفوی بیان کرد:

پیام روشن حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دوستان و دشمنان انقلاب

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: این راهپیمایی در مقابل دیدگاه صدها خبرنگار ایرانی و خارجی و زیر پوشش ماهواره‌ها پیام روشنی برای دوستان ایران و انقلاب اسلامی در سراسر جهان و البته دشمنان خارجی است.

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی

به گزارش ایکنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در جمع راهپیمایان یوم الله 22 بهمن یزد گفت: حماسه پرافتخار حضور مردم قهرمان یزد به همراه حماسه میلیونی مردم ایران در 22 بهمن امسال، نشان دهنده ظرفیت پایان ناپذیر حمایت مردمی از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه این راهپیمایی در مقابل دیدگاه صدها خبرنگار ایرانی و خارجی و زیر پوشش ماهواره‌ها پیام روشنی برای دوستان ایران و انقلاب اسلامی در سراسر جهان و البته دشمنان خارجی است بیان کرد: جوانان، زنان و مردان شجاع، دین‌دار و سخت کوش یزد و سایر شهرهای ایران، در 45 سالگی پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و در این راهپیمایی باشکوه و غرورآفرین، تمامی تحلیل‌گران سیاسی و اقتصادی دنیا را مات و مبهوت کرده‌اند که با وجود همه مشکلات داخلی و تحریم‌های خارجی و هجمه‌های فرهنگی در فضای مجازی و ماهواره‌ای و کینه‌توزی‌های بدخواهان ایران، ملت ما مردمی وفادار به اسلام و ایران عزیز هستند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی افزود: حضور آگاهانه و اتحاد و انسجام مردم استان یزد و مسئولان استانی به حول و قوه الهی نشان دهنده عزم و اراده‌ای پولادین برای پیشرفت همه‌جانبه استان و عبور از وضعیت فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب اقتصادی و فرهنگی استان است.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه راهپیمایی 22 بهمن امسال مردم با فرهنگ و متدیّن یزد و سایر شهرهای ایران، یکبار دیگر اقتدار و بالندگی و  ایستادگی ملت سرافراز ایران را در جهان به نمایش گذاشت تصریح کرد: این حضور ارزشمند، این پیام را به بدخواهان ایران می رساند که مردم ایران با حضور در همه صحنه‌های اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی و حتی دفاعی و امنیتی همچون 8 سال دفاع مقدس، با عزمی راسخ از سرنوشت خودشان از کیان انقلاب و سرزمین پرگهر و منافع ملی و امنیت ملی خودشان دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه امسال تأکید کرد: شما مردم هوشمند و جوانان غیرتمند یزد، یازدهم اسفندماه و انتخابات پیش رو، حماسه سیاسی به وجود می‌آورید و به حول و قوه الهی، دولتمردان مردمی و سایر قوای مقننه و قضائیه نیز ان شاءالله حماسه اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی، بیکاری و جلوگیری از تورم خلق می کنند.

سرلشکر صفوی با طرح این سؤال که پس از 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی آیا دشمنان ما قوی تر شده اند یا ملت ایران، ایالات متحده آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و هم‌پیمانان و دوستان این دو نظام سیاسی مستکبر و ظالم را دو دشمن اصلی ملت ایران دانست و خاطرنشان ساخت:ایالات متحده آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 میلادی تلاش کرد تنها ابرقدرت جهان بشود و به اصطلاح خودشان قدرت هژمون جهان و نظام تک قطبی را از نظر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی را شکل بدهند.

وی ادامه داد: بر این اساس نظریه پایان تاریخ و سلطه لیبرال دموکراسی را بر سایر ملت ها در غالب سیاست و حکومت در جهان دنبال کردند و با هویت بخشی جدید به ناتو و ائتلاف راهبردی اروپا و فشار ژئوپلیتیک، ژئواکونومیک و ایدئولوژیک به کشورهای مستقل مانند چین، روسیه و ایران را افزایش دادند اما سؤال اینجاست که آیا به هدف استراتژیک خود رسیدند؟

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه اکثر تحلیل‌گران سیاسی جهان اذعان دارند که هندسه نظم جدید جهانی به سمت چندجانبه‌گرایی و یا چندقطبی شدن قدرت در حال حرکت است اظهار کرد: در این هندسه نظم جدید جهانی، قدرت آسیایی یا قدرت اوراسیایی مرکب از چین، روسیه، هند و قدرت جهان اسلام مرکب از 57 کشور اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در حال شکل گیری است و آمریکا در دسترسی به هدف تنها ابرقدرت شدن جهان شکست خورده است.

وی ادامه داد: مسئولان ایالات متحده آمریکا رسماً اعلام کرده‌اند که می‌خواهیم خاورمیانه بزرگ را تشکیل بدهیم و در سال 2001 حمله نظامی و لشکرکشی و اشغال کشور مظلوم افغانستان را به بهانه مبارزه با تروریسم آغاز کردند و در سال 2003 نیز به عراق حمله نظامی کردند،آنها توانستند نظام‌های سیاسی این دو کشور خصوصاً دیکتاتور قسی‌القلب صدام را به نفع ملت ایران سرنگون کنند ولی آیا به اهداف استراتژیک خود رسیدند؟

سرلشکر صفوی با اشاره به فرار آمریکا پس از 20 سال سلطه و کشتار مردم افغانستان و کاهش نیروهایشان در عراق تصریح کرد: آمریکایی‌ها در این صحنه نبرد بیش از 80 هزار میلیارد دلار هزینه کردند. بیش از 30 هزار کشته و زخمی دادند و در دنیا و افکار عمومی حتی داخل آمریکا با مخالفت روبه رو شدند و این موضوع تبدیل به یک چالش بزرگ و رقابت بین رؤسای جمهور آمریکا و تنش در جامعه آمریکا شد.

سرلشکر صفوی در ادامه به جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: در بحراین اوکراین، خواسته آمریکا و اروپا برای تسلط بر اوکراین و تهدید مرزهای شرقی و حتی مسکو به یکی از اهداف مهم و محورهای رقابت بین روسیه و آمریکا و ناتو و تبدیل آن به یک منازعه بین المللی شد.

وی افزود: اما در جریان تصرف چند استان اوکراین و ضمیمه آن به خاک روسیه، آمریکا و ناتو نتوانستند واکنش عملیات نظامی علیه روسیه انجام دهند و حمایت سیاسی و پشتیبانی و مالی کردند اما آنها از خود ضعف نشان دادند.

سرلشکر صفوی با اشاره به شکل گیری داعش و سایر گروههای تکفیری و تروریستی بیان کرد: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی چند میلیارد دلاری برخی از کشورهای غربی و حمایت برخی از دولت‌های منطقه غرب آسیا مثل ترکیه و اردن برای مدیریت و عقیم سازی بیداری اسلامی از شمال آفریقا تا غرب آسیا، بانی و مؤسس شکل گیری گروه آشوب‌ساز و قسی القلب داعش شدند. برای سرنگونی حکومت سوریه و عراق و کشتار مردم این دو کشور و تخریب شهرهای عمده سوریه مثل حلب و شهرهای موصل و بمب‌گذاری و تخریب حرم مطهر امام هادی و امام حسن عسگری علیهم السلام شدند و حدأقل به هر یک از این دو کشور 200 میلیارد دلار خسارت زدند و لیکن حضور مدافعین حرم و فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این توطئه بزرگ را یعنی دولت اسلامی عراق و شام و خلافت داعش را با شکست مواجه کرد اگرچه به بهای بزرگ شهادت خودش و صدها مدافع حرم.

سرلشکر صفوی در ادامه تشریح استدلال های افول آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی ابراز کرد: ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای اروپایی و عربی منطقه با استفاده از ضعف‌های داخلی کشور عزیزمان ایران طی چند سال گذشته چندین فتنه را با کمک فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای ساماندهی کردند ولیکن با هوشیاری مردم عزیز ایران و نپیوستن به جمعیت ناآگاه و حضور مقتدرانه نیروهای امنیتی و  رهبری‌های خردمندانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای، این هدف استکبار جهانی در هم شکست خورد و ملت ایران پیروز شدند.

وی افزود:  دلیل دیگر، شکست راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و در فلسطین اشغالی است.
عضو شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد:رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و با سکوت برخی از کشورهای عربی طی حدود ۴ ماه گذشته از هیچ کاری برای تسلیم و از بین بردن مقاومت اسلامی مردم غزه فروگذار نکردند.

وی با اشاره به بیش از ۲۸ هزار شهید شامل زنان و کودکان و مجروحیت بیش از ۶۷ هزار و ۶۵۰ نفر از مردم مظلوم در غزه گفت:آمریکایی‌ها به عنوان حامی اصلی سیاسی نظامی و تدارکاتی رژیم صهیونیستی در این جنایت ضد بشری و نسل کشی مسلمانان، فاقد طرح روشن در مدیریت جنگ و دسترسی به اهدافی که تعیین کرده بودند شدند و هم آمریکایی‌ها و هم رژیم صهیونیستی شکست خوردند.

وی افزود: این شکست چون زمینه ساز و نوید دهنده نابودی این رژیم کودک کش و سفاک است، سران رژیم را به گرگ وحشی خونخوار تبدیل کرد.

وی با برشماری دلایل شکست امریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اظهار کرد: روحیه مقاومت مردم غزه که علی رغم فشار بمباران‌ها و تخریب خانه و کاشانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها و قطع آب و برق و غذا و نبودن دارو کماکان مخالفتی از طرف مردم برای ادامه مبارزه وجود ندارد و آنها مقاومت را تنها راه پیروزی می شناسند از دلایل شکست دشمن است.

صفوی با اشاره به همراهی افکار عمومی مردم دنیا از ۴۸ ایالت آمریکا گرفته تا کشورهای اروپایی تا کشورهای اسلامی به دلیل کشتار وحشیانه غیرنظامیان خصوصاً کودکان که بیشترین شهدا و زخمی‌ها را شامل می‌شود افزود: محکوم شدن رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه و حمایت کشورهای اسلامی برای محکومیت حقوقی این رژیم کودک کش و حامیان آن از دلایل روشن آنهاست.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه قدرت ابتکار و خلاقیت و غافلگیری رزمندگان حماس در احداث چند صد کیلومتر تونل زیر زمینی تا شهرک‌های صهیونیستی و بومی بودن تسلیحات آنها و تداوم شلیک موشکی حتی به تل‌آویو و از بین بردن تیپ‌های تکاور رژیم صهیونیستی، تانک‌های مرکاوا که تا به حال در جنگ‌های گذشته بی سابقه بوده است گفت:مهمتر از همه این‌ها، قدرت ایمان و اتکال به خداوند متعال و ایمان به آزادی قدس شریف و تشکیل دولت مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین‌های فلسطینی انگیزه مردم فلسطین گروه‌های مقاومت بوده و هست.

سرلشکر صفوی افزود: حمایت همه جانبه جبهه منطقه ای مقاومت از حزب الله لبنان و رهبر شجاع آن حاج سید حسن نصرالله و گروه‌های مقاومت در سوریه و عراق در حمایت از مردم فلسطین و حمله به پایگاه امریکا و رژیم صهیونیستی و اقدام انصارالله یمن که کاملا معادلات رژیم صهیونیستی را در جنگ غزه تغییر داد، چرا که هم موشک ها و هم حملات پیاپی به بندر ایلات و زدن کشتی های عازم رژیم صهیونیستی حتی ناوهای جنگی امریکا و انگلیس پس از بمباران مراکز یمن و همینی که کنترل تنگه باب المندب که پس از تنگه هرمز چندین درصد تجارت جهانی را رقم می زند کاملا باعث غافلگیری رژیم صهیونیستی و امریکا شده است.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات یازدهم اسفندماه پرداخت و گفت:از مردم عزیز می خواهم در انتخابات به کسی گرایش پیدا کنند که به دین مردم، به انقلاب مردم، به دنیای مردم، به معیشت مردم، به آینده و عزت مردم اهمیت می دهد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: مهمترین وصیت یا توصیه اینجانب به شما مردم هوشمند، زمان شناس، متدین و انقلابی یزد و سراسر کشور این است که حضور حداکثری و رای دادن به هر نماینده ای که صلاح می دانید برای پیشرفت استان و کشور عزیزمان تعیین کننده است.

وی ادامه داد: حضور پرشور در انتخابات یعنی تاثیرگذاری در شاخص های مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی که نه تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین المللی می تواند در حل مشکلات و تنگناهای اقتصادی و سیاسی کشور تعیین کننده سرنوشت چهارسال آینده و حتی برنامه پنجم توسعه کشور باشد.

سرلشکر صفوی در جمع بندی سخنان خود با اشاره یه آیات قرآن کریم گفت: به فضل الهی و حمایت مردم قدرشناس ایران از انقلاب اسلامی و محور مقاومت باعث افول و حتی شکست اهداف امریکا و رژیم صهیونیستی در براندازی انقلاب اسلامی ایران و کشورهای دوست محور مقاومت شده  و وعده الهی نزدیک است.

 

انتهای پیام
captcha