مسابقات مناظره دانشجویی البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود
کد خبر: 4199402
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

مسابقات مناظره دانشجویی البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان استان البرز از ۲۸ بهمن‌ماه جاری در دانشگاه خوارزمی آغاز می‌شود.

سعید قاسمی جیردهی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی البرز

سعید قاسمی‌جیردهی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران(نشان خواجه نصیرالدین طوسی) به همت سازمان دانشجویان و مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی جهاددانشگاهی و با همکاری معاونت‌های فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی ایجاد انگیزه پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفت‌وگو و تقویت مهارت فن بیان و قدرت سخنوری دانشجویان است.

قاسمی‌جیردهی بیان کرد: زمینه‌سازی به‌منظور تقویت قوای ابتکار و استدلال دانشجویان در هر رشته و کسب دانش عمومی در مورد موضوعات مختلف و متنوع از جمله اهداف کاربردی برگزاری این مسابقات است.

وی یادآور شد: افتتاحیه و مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات، ۲۸ بهمن‌ماه جاری با حضور ۱۸ تیم از دانشگاه‌های مختلف استان در دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت: این مسابقات به‌صورت گروهی برگزار می‌شود و هر گروه متشکل از چهار دانشجو است که اعضا باید درباره یک موضوع از مسائل و پدیده‌های روز جامعه تحقیق و مطالعه کرده و با تیم‌های دیگر به مناظره بپردازند.

قاسمی افزود: هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دارد که براساس آیین‌نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیازدهی، مسابقات را قضاوت خواهند کرد. مسابقه در هر مرحله به‌صورت حذفی برگزار شده و این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه خواهد داشت. در پایان، گروه‌های برتر به مرحله کشوری این مسابقات راه خواهند یافت.

وی در پایان گفت: این مسابقات برای هشتمین سال متوالی توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha