تحقق سبک زندگی اسلامی و حرکت در مسیر گام دوم انقلاب با امضای یک تفاهم‌نامه
کد خبر: 4199687
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

تحقق سبک زندگی اسلامی و حرکت در مسیر گام دوم انقلاب با امضای یک تفاهم‌نامه

شورای فرهنگ عمومی کشور و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، با امضای تفاهم‌نامه‌ای، همکاری‌های خود را در عرصه‌های توسعه صنایع خلاق و تحقق سبک زندگی اسلامی - ایرانی و حرکت به سمت شاخص‌های تمدنی گام دوم انقلاب اسلامی، توسعه می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی کشور و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، با امضای تفاهم‌نامه‌ای، همکاری‌های خود را در عرصه‌های توسعه صنایع خلاق و تحقق سبک زندگی اسلامی - ایرانی و حرکت به سمت شاخص‌های تمدنی گام دوم انقلاب اسلامی، توسعه می‌دهند.

این تفاهم‌نامه امروز سه‌شنبه، 24 بهمن در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضای این شورا به امضای سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی رسید.

محمدحسین ایمانی خوشخو در این خصوص گفت: پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه صنایع فرهنگی و هنری است که در گستره ملی و با پشتوانه جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند و امیدواریم بتوانیم در قالب این همکاری‌های جدید به شورای فرهنگ عمومی و ارتقای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی کمک کنیم.

ارتقای فرهنگ عمومی در بستر زیست‌بوم صنایع فرهنگی و خلاق 

سیدمجید امامی نیز در این خصوص با اشاره به بیانیه «بازارپردازی صنایع فرهنگی» که در جلسه 767  و در بهمن 1400 مصوب شده است، گفت: این همکاری تازه برای کمک به ارتقای فرهنگ عمومی در بستر زیست‌بوم صنایع فرهنگی و خلاق کشور شکل گرفته است.

وی بیان کرد: شناسایی قابلیت‌های صنایع فرهنگی و خلاق کشور و نقش آنها در اشتغال و توسعه، تهیه و اجرای طرح آمایش سرزمین و معرفی مزیت‌های نسبی استان‌ها در جهت اعتلای فرهنگ و هنر، تبیین و ترویج مفاهیم، ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، برگزاری رویدادها و نشست‌های فرهنگی، اجرایی کردن طرح نام‌گذاری روز فناوری‌های نرم و صنایع خلاق در تقویم فرهنگی کشور و فرهنگ‌سازی در مورد آن، بررسی و اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با موضوعات فرهنگ عمومی و حوزه‌های صنایع فرهنگی و... از جمله موضوعاتی است که قرار است شورای فرهنگ عمومی و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در مورد آن‌ها همکاری مشترک داشته باشند.

انتهای پیام
captcha