مناظرات دانشجویی نقش پررنگی در ترویج فرهنگ مناظره دارد
کد خبر: 4199695
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
رئیس جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان:

مناظرات دانشجویی نقش پررنگی در ترویج فرهنگ مناظره دارد

عباس صفدری گفت: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، به عنوان یکی از مهم‌ترین ابتکارات فرهنگی ـ ترویجی جهاددانشگاهی در میان دانشجویان کشور، نقش پررنگی در ترویج فرهنگ مناظره و تفهیمی داشته است.

عباس صفدری رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، عباس صفدری، رئیس جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: این دوره از مسابقات مناظرات دانشجویی در این استان، با حضور 125 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سطح استان در قالب 35 تیم برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات را ۲۶ بهمن‌ماه اعلام کرد و افزود: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، به عنوان یکی از مهم‌ترین ابتکارات فرهنگی ـ ترویجی جهاددانشگاهی در میان دانشجویان کشور، نقش پررنگی در ترویج فرهنگ مناظره و تفهیمی داشته است.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان، گفت: این مسابقات ضمن طرح سؤالاتی بنیادین و مهم در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، محیط‌زیستی، اخلاقی، سیاسی و …، در اذهان نخبگان، ظرفیت اندیشه‌ورزی و هم‌اندیشی این قشر دغدغه‌مند را برای پاسخ به این پرسش‌ها آماده می‌کند.

صفدری افزود: امسال بطور ویژه در مسیر مردمی سازی حکمرانی در استان سیستان‌وبلوچستان توجه ویژه‌ای به چالش‌های استان در گزاره‌هایی که تیم‌ها حول آن به رقابت می‌پردازند، شده است، گزاره‌ها موضوعاتی نظیر کاهش سهمیه سوخت، کشاورزی، تقسیم استان، مناطق آزاد، سطح آموزش، افراد فاقد شناسنامه و ده‌ها مورد دیگر را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از اهداف این مسابقه، ترویج فرهنگ کاوشگری میان دانشجویان است، چرا که دانشجویان در مسیر تحقیقاتی که برای دفاع از موضع خود نسبت به گزاره‌ها انجام می‌دهند، فرآیند صحیح تحقیق و تفحص از منابع معتبر را به نحوی عملیاتی می‌آموزند، طبیعتاً کسب این توانایی می‌تواند در تحلیل دقیق‌تر مسائل روز هم به آن‌ها کمک کند.
انتهای پیام
captcha