برگزاری جلسات تخصصی روخوانی قرآن در مساجد کرمانشاه
کد خبر: 4199774
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

برگزاری جلسات تخصصی روخوانی قرآن در مساجد کرمانشاه

جلسات تخصصی روخوانی و روانخوانی قرآن همزمان با ماه شعبان در مساجد کرمانشاه در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام جلالی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه

حجت‌الاسلام جواد جلالی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه اظهار کرد: همزمان با ماه شعبان جلسات تخصصی روخوانی و رونخوانی قرآن کریم در مساجد به همت اعضای کانون‌های مسجدی در حال برگزاری است.

وی افزود: جلسات قرآنی مساجد با هدف اجرای تلاوت قرآن بین نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به یادگیری برای پرورش و ارتقای آنان به‌منظور آمادگی برای شرکت در مسابقات قرآنی به‌ویژه مسابقات مدهامتان و تسلط بر آن انجام شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه تصریح کرد: طرح‌های قرآنی اجرایی در مساجد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص شکل‌گیری پایگاه‌های قرآنی مساجد اجرا می‌شود و در این راستا محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت با حضور بچه‌های مسجدی در مساجد برپا می‌شود.

جلالی به طرح تلاوت نور نیز اشاره کرد و افزود: این طرح قرآنی همه روزه توسط بچه‌های مسجدی پس از اقامه نماز جماعت با حضور نمازگزاران برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی نیازمند تلاش است و اگر بخواهیم از آسیب‌های اجتماعی مصون بمانیم باید فرهنگ قرآنی را بیش از هر مسئله دیگری مورد توجه قرار دهیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه نسبت به حفظ و احیای فرهنگ قرآنی در جامعه باید تمامی تلاش خود را به کار گیریم، گفت: شیوه‌های تربیت قرآنی را به شکل هدفمند در جامعه پیاده کنیم که از طریق مساجد باید به این امر پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha