سیاست و دیانت در اسلام با هم عجین شده‌اند
کد خبر: 4200196
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲

سیاست و دیانت در اسلام با هم عجین شده‌اند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه سلماس گفت: سیاست و دیانت در اسلام با یکدیگر به معنای واقعی عجین شده‌اند، بنابراین حضور در صحنه‌های سیاسی به نوعی عمل به تکالیف دینی قلمداد می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی رضایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماسبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام مهدی رضایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس، شب گذشته، 27 بهمن‌ماه در جشن بزرگ اعیاد شعبانیه در جمع رزمندگان مرکز گردان ۳۱۹ حضرت ولیعصر(عج) سپاه سلماس، ضمن عرض تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن این ایام، به‌ویژه میلاد سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: باید توجه داشته باشیم ماه شعبان تنها ماهی است که در آن شهادت هیچ کدام از ائمه معصوم(ع) وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها ماهی که ولادت هیچ یک از ائمه اطهار(ع) نیز در آن رخ نداده؛ ماه محرم است بنابراین در این مسئله رمز و رازی نهفته است که فقط خداوند آن را می‌داند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه سلماس به جایگاه رفیع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و خطاب به جمع حاضر گفت: خدا را شاکر باشید که در چنین نهاد مقدسی خدمت می‌کنید چون این نهاد ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) است.

وی ضمن ابراز تأسف از اینکه برخی می‌گویند «دین را سیاسی نکنید»، تصریح کرد: دین و سیاست در اسلام به معنای واقعی و به‌صورت کامل با یکدیگر عجین شده‌اند، به طوری که کسی نمی‌تواند اینها را از یکدیگر جدا بداند.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه پاسداران باید بدانند در حقیقت پاسدار دین الهی هستند، گفت: پاسداران باید بر خود ببالند که پاسداری از دین اسلام و دین الهی را بر عهده گرفته‌اند چرا که برای زنده نگه داشتن نهضت امام حسین(ع) در تلاش هستند.

وی گفت: در ماهی قرار گرفته‌ایم که ولادت حضرت سیدالشهداء(ع)، قمربنی هاشم(ع) و امام سجاد(ع) در آن قرار دارد و به ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) ختم می‌شود و به طور قطع اینها هیچ یک بی‌دلیل نیست، در این ایام برکات زیادی نهفته شده است، که باید آن را قدر بدانیم و ارج بنهیم.

انتهای پیام
captcha