حضور ۱۰ هزار رأی‌اولی نیشابوری در انتخابات
کد خبر: 4200293
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
فرماندار نیشابور بیان کرد

حضور ۱۰ هزار رأی‌اولی نیشابوری در انتخابات

مهدی دونده گفت: در چهار شهرستان نیشابور، ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات وجود دارد که از بین آنها ۱۰ هزار رأی‌اولی هستند.

انتخاباتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی دونده، فرماندار نیشابور، در دومین روز از برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ثبت‌نام اولیه ۲۱۸ نفر در سامانه وزارت کشور برای انتخابات شرکت کردند که در هیئت اجرایی شهرستان تعداد ۱۰۵ نفر واجد شرایط بودند و ۷۱ نفر از آنها در هیئت اجرایی شهرستان صلاحیتشان تأیید شده است. ۳۰ نفر از آنها عدم احراز بودند و ۳ نفر رد صلاحیت شدند. در نتیجه ۴۸ نفر تأیید شدند و  اسامی آنها به ما اعلام شده است.

وی ادامه داد: چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی بسیار شکوهمند در نیشابور و سراسر کشور برگزار شده است. بنابراین امسال در حوزه انتخابیه نیشابور که شامل شهرستان‌های میان‌جلگه، زبرخان، فیروزه و نیشابور است، شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات هستیم.

دونده بیان کرد: در شعبه انتخابیه نیشابور ۴۴۰ شعبه اخذ رأی وجود دارد که ۲۷۷ شعبه آن مربوط به خود شهرستان نیشابور و از میان آنها ۱۳۰ شعبه شهری و باقی شعب روستایی است. ۱۵۲۰ نفر عواملی هستند که در شهرستان نیشابور در انتخابات نقش ایفا می‌کنند. در مجموع در شهرستان نیشابور ده هزار نفر اعم از ناظران شورای نگهبان، بازرسان وزارت کشور، عوامل فراجا و اعضای شعب همکاری دارند. 

فرماندار نیشابور گفت: طی بررسی‌های شورای نگهبان اسامی ۶۴ نفر اعلام شده است که علاوه بر آن‌ها ۳ نامزد از مشهد، قوچان و تهران درخواست انتقالی به نیشابور را داشتند که مجموع داوطلبان انتخابات تا به الان به ۶۷ نفر رسیده است. دو نفر از نمایندگان فعلی نیشابور در مجلس خبرگان رد صلاحیت شده‌اند که می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند. 

وی اظهار کرد: برای افزایش مشارکت مردم قرارگاه جهاد تبیین در نیشابور ایجاد شده است که از ۱۷ زیرمجموعه شامل جهاد کشاورزی، ناحیه مقاومت بسیج، فرهنگیان و… برخوردار است. 

دونده گفت: در چهار شهرستان نیشابور، ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط وجود دارد که از بین آن‌ها ۱۰ هزار رأی اولی هستند. همچنین در تلاش هستیم که در راستای افزایش مشارکت تلاش کنیم، زیرا طی آخرین انتخاباتی که در سال‌های گذشته در نیشابور برگزار شده است، ۵۵ درصد مشارکت مردم شهرستان بوده است که امیدوار هستیم در سال جاری، این آمار به بیش از ۷۰درصد برسد. 

در ادامه حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، بیان کرد: قرارگاه «نعمت حضور» امور رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان رضوی، از ابتدای آذرماه، کار خود را آغاز کرده است و برنامه‌های متفاوت و متنوعی را در حوزه آمادگی مساجد و حضور حداکثری و ایجاد رقابت در انتخابات طراحی و اجرا کرده است. 

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه رهبری در ابتدای فروردین ماه در خصوص انتخابات سخنرانی کردند و چهار راهبرد را برای آن تعبیر کردند، مشخص شد که انتخابات امسال نسبت به سال‌های گذشته اهمیت بیشتری دارد، لذا از ابتدای سال برنامه‌های متفاوتی تهیه شد که از ابتدای آذرماه در قالب قرارگاه نعمت حضور با هدف مشارکت حداکثری و رقابت درحال اجرا است. 

احمدنیا در خصوص برنامه‌های اجرا شده، بیان کرد: اقدامات بسیار زیادی در خصوص انتخابات صورت گرفته است که یکی از آن‌ها صدور بیانیه‌ای از جانب مدیر امور مساجد استان بوده است که خدمت ارکان و کارگزاران مختلف مساجد تقدیم شده است. در این بیانیه تأکید شده است که درب مساجد به روی تمامی نامزدهای انتخاباتی باز است و آنها می‌توانند از این فضا استفاده کنند. همچنین همه ما با اطاعت از فرمان رهبری باید تلاش کنیم تا در شور و نشاط برگزاری انتخابات تأثیرگذار و همراه باشیم. دومین اقدام در خصوص چاپ کتابی با عنوان «مجلسی شایسته» است که دارای چندین سرفصل مهم است. این کتاب نگاشته شده است که در اختیار نامزدان انتخابات و نمایندگان مجلس قرار گیرد، فلذا این کتاب خدمت تمامی نامزدها با ارسال لینک الکترونیکی آن تقدیم شده است.

دبیر اجرایی قرارگاه «نعمت حضور» در خصوص مطالب مهم این کتاب بیان کرد: فصل اول این کتاب در خصوص اشنایی با قوه مقننه و شورای نگهبان است. در قسمت دوم کتاب سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد ابلاغ رهبر انقلاب ذکر شده است. قسمت سوم تحت عنوان «مسجد محوری، حلقه مفقوده اجرای قوانین» نگاشته شده است که در خصوص قوانین جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب، نکات ارزنده‌ای بیان گشته است. همچنین در پایان این کتاب پیوست‌های مبانی فکری، اعتقادی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر شده است. 

وی افزود: برنامه اعتکاف سه روزه بصیرتی در 11 تا 14 بهمن ماه، در اردوگاه مازندران مشهد با حضور بیش از 300 نفر از ائمه جماعات خراسان رضوی برگزار شده است. در این اعتکاف از بیانات آیت‌الله علم‌الهدی، حجت‌الاسلام راجی، حجت‌الاسلام تولایی و... در خصوص مسائل روز جامعه استفاده کردیم. همچنین علاوه بر اینها یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد ایجاد سامانه‌ای تحت عنوان مجلس شایسته است که بر بستر سامانه «مسجدنا» طراحی شده است. در این سامانه اطلاعات بیش از 400 نفر از نامزدهای انتخابی خراسان رضوی درج شده است و مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند و در انتخاب آنها تصمیم‌گیری نمایند.

احمدنیا بیان کرد: بیش از 300 پرده نوشته در سطح مشهد توسط هیئات مذهبی و مساجد خراسان رضوی در سطح خیابان‌های مشهد نصب شده است. همچنین ویژه برنامه گفت‌وگو تلویزیونی تحت عنوان همسنگرهای مسجدی در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای در شبکه افق و شبکه‌های استانی خراسان رضوی، شمالی و جنوبی پخش خواهد شد. علاوه بر این موارد 9 ون انتخاباتی توسط جوانان انقلابی طراحی شده است که در مناطق پر تردد شهری حضور خواهند داشت و کافه گفت‌وگو و تریبون آزاد برگزار خواهند کرد. موضوع کافه گفت‌وگو از سال ۱۳۹۶ در استان ما پیگیری می‌شود و به جایگاه خوبی رسیده است. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۶۰ هزار نفر رأی‌اولی در مشهد وجود دارد، که برای آنها حداقل 10 جشن تکلیف سیاسی در مشهد و در سطح مساجد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha