حضور ۳ اثر نمایشی از چهارمحال‌وبختیاری در جشنواره تئاتر «شبستان»
کد خبر: 4200324
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

حضور ۳ اثر نمایشی از چهارمحال‌وبختیاری در جشنواره تئاتر «شبستان»

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن با اشاره به اعلام آثار راه‌یافته به بخش پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر «شبستان»، گفت: سه اثر نمایشی حاصل تلاش کانون فرهنگی هنری مساجد این شهرستان جواز حضور در این رویداد ملی را به‌دست آوردند.

تئاتر شبستان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احمد مردانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن با اشاره به اعلام آثار راه‌یافته به بخش پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر «شبستان»، گفت: سه اثر نمایشی حاصل تلاش کانون فرهنگی هنری مساجد این شهرستان جواز حضور در این رویداد ملی را به دست آوردند.

مردانی افزود: هیئت انتخاب و بازبینی جشنواره تئاتر شبستان پس از بررسی ۲۳۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۲۸ نمایش را در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر برای رقابت در مرحله نهایی این رویداد، انتخاب و معرفی کرد که در این میان نام سه اثر نمایشی از هنرمندان بروجنی دیده می‌شود.

 وی با بیان اینکه این سه اثر راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر شبستان در کانون فرهنگی هنری مسجد جامع شهر سفیددشت آماده شده است، تصریح کرد: «مسجد و پیرزن» به نویسندگی سیده فائزه هاشمی و کارگردانی مرضیه واعظیان از جمله این آثار به شمار می‌رود که به همراه 9 اثر دیگر از استان‌های مختلف کشور جواز حضور در بخش عمومی جشنواره تئاتر شبستان را به دست آورده است.

مردانی از «چادر سفید» به نویسندگی جمیله یوسفی فشکی و کارگردانی معصومه حسینی به عنوان یکی دیگر از آثار راه‌یافته از استان به این رویداد ملی نام برد و گفت: نمایش چادر سفید در بخش کودک و نوجوان جشنواره تئاتر شبستان با هفت اثر دیگر رقابت می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن یادآور شد: «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مهناز احمدی سومین اثر نمایشی از کانون فرهنگی هنری مسجد جامع سفیددشت است که در بخش مهر جشنواره ملی تئاتر شبستان پذیرفته شده است.

مردانی افزود: بخش مهر جشنواره تئاتر شبستان بخش ویژه خواهران است که گیلدا در این بخش باید با سه اثر دیگر از استان‌های قم، اصفهان و مازندران رقابت کند.

وی اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان ۱۴ تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ به دبیری حسین عالم‌بخش در پنج محور اصلی شامل «قصص قرآن»، «احادیث، روایات و آموزه‌های اخلاقی»، «نماز، جوان و جامعه»، «دین، تکنولوژی و دنیای امروز» و «ایثار و مقاومت» در مساجد منتخب تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha