اعلام برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر + فیلم
کد خبر: 4200605
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

اعلام برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر + فیلم

برگزیدگان نهادها و سازمان‌ها در بخش تجلی اراده ملی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، امشب ۲۹ بهمن معرفی شدند.

جشنواره فیلم فجربه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین پایانی اعطای جوایز برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امشب ۲۹ بهمن در هتل پارسیان تهران برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از هنرمندان حضور داشتند، سازمان‌ها و نهادها برگزیدگان خود را معرفی کردند.

مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از قرآن کریم کار خود را آغاز کرد و سپس مجتبی امینی، دبیر جشنواره فجر گفت: خدا را شاکریم که این دوره از جشنواره هم با شکوه و فضایی آرام و دلگرم‌کننده برای اهالی محترم سینما به لحظات آخر خودش نزدیک می‌شود و قطار چهل‌و‌دومین جشنواره فجر وارد ایستگاه آخر شد و امشب در آیین اختتامیه تجلی اراده ملی هستیم که آخرین برنامه جشنواره است. 

وی افزود: از 18 نهاد و مجموعه فرهنگی که در آیین تجلی اراده ملی امسال همراه بودند و از صاحبان آثار حمایت کردند، سپاسگزارم چراکه موجب انگیزه و پشتکار بیشتری برای فیلمسازان است و امیدواریم این امر فقط برای آیین اختتامیه فجر نباشد و در طول سال نهادهای مختلف همچنان حمایت کنند.

امینی ادامه داد: با توجه به انتقادهایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، قطعاً برای چرخه سینما نیازمند کمک نهادها و مجموعه‌های فرهنگی هستیم. امیدواریم سال آینده حمایت ویژه‌ای از سوی نهادها داشته باشیم و شاهد تولید آثار فاخر در سال پیش رو باشیم.

دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بیان کرد: از صاحبان 106 اثری که متقاضی جشنواره بودند و آنهایی که وارد بخش رقابتی شدند و چه آن‌هایی که وارد نشدند، تشکر می‌کنم زیرا 106 اثر عدد زیادی است. واقعیت امر این است که فیلمسازی کار ساده‌ای نیست و فشار زیادی دارد. سال‌هایی بود که خود ما فیلم می‌ساختیم و پشت جشنواره فجر می‌ماندیم و می‌گفتیم ای کاش در جشنواره بعدی باشیم. مهم است که اثری به جشنواره برسد و دیده شود اما شرایط سخت است و من از کسانی که راه پیدا نکردند نیز عذرخواهی می‌کنم.

اعلام برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر + فیلم

امینی در انتها تأکید کرد: از اسپانسرهای این دوره از جشنواره؛ از بانک ملی، بانک سینا، شهرداری تهران و حمایت‌های صدا و سیما و... سپاسگزارم و ان‌شاءالله شاهد حضور آنان در دوره بعدی جشنواره باشیم تا با آثار فاخری که تولید می‌شود، تنور جشنواره پیش رو را هم گرم کنند. به امید‌ دیدار همه شما عزیزان در برنامه‌های دیگر و جشنواره چهل‌وسوم فیلم فجر.

در ادامه آیین اختتامیه از عزت‌الله علیزاده یکی از مدیران جشنواره 42 برای حضور در 41 دوره به عنوان پدر جشنواره فیلم فجر تقدیر شد. سپس مصاحبه ویدئویی با سلمی مصری، یکی از داوران بخش بین‌الملل چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که در فیلم «بازمانده» نیز بازی کرده است، پخش شد. دیگر تقدیر آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی به تجلیل از سیمون سیمونیان به پاس بیش از چهار دهه تلاش در سینمای ایران و ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر اختصاص داشت.

در بخش بعدی این برنامه، کلیپی با یاد و خاطره درگذشتگان سینما و هنر پخش شد و در ادامه برگزیدگان نهادها و سازمان‌ها به شرح زیر اعلام شدند.

جوایز برگزیدگان

جایزه بنیاد 15 خرداد به اصغر نعیمی، کارگردان فیلم سینمایی «دو روز دیرتر» و بهروز شعیبی، کارگردان فیلم سینمایی «آغوش باز» اهدا شد.

جایزه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به امیر ابیلی و داود گنجوی، نویسندگان فیلم سینمایی «آبی روشن»، عباس نادران، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مجنون» و امیرعباس ربیعی، کارگردان فیلم سینمایی «احمد» اهدا شد.

جایزه سازمان بسیج دانشجویی نیز به علی ثقفی، کارگردان فیلم سینمایی «پرویز خان» رسید.

جایزه ستاد حقوق بشر به انسیه شاه حسینی، کارگردان فیلم سینمایی «دست ناپیدا» اهدا شد.

جوایز شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به محمود کلاری، کارگردان فیلم سینمایی «تابستان همان سال»، محمدرضا شریفی‌نیا، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پروین» و مارال بنی‌آدم، بازیگر فیلم سینمایی «پروین» اهدا شد.

جایزه بانک سینا به علی ثقفی، کارگردان فیلم «پرویز خان»، مهدی شاه‌محمدی، کارگردان فیلم سینمایی «مجنون» و امیرعباس ربیعی، کارگردان فیلم سینمایی «احمد» اهدا شد.

جایزه بخش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عطا پناهی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پرویز خان» اهدا شد.

جایزه بنیاد خیریه خیر ماندگار به مرتضی آتش زمزم، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «دروغ‌های زیبا» اهدا شد.

جوایز بانک ملت نیز به جواد عزتی، کارگردان فیلم سینمایی «تمساح خونی»، امیرعباس ربیعی، کارگردان فیلم سینمایی «احمد» و عباس نادران و مهدی شامحمدی، تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «مجنون» اهدا شد.

جوایز مؤسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه به علی ثقفی، کارگردان فیلم سینمایی «پرویز خان» و بهروز شعیبی، کارگردان فیلم سینمایی «آغوش باز» رسید.

جایزه بنیاد تعلیم و تربیت برهان نیز به محمدجواد موحد، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «باغ کیانوش» اهدا شد.

جایزه سازمان امور مالیاتی به محمدحسین حقیقت، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «پرواز 175» اهدا شد.

جوایز بخش آستان قدس رضوی به بابک خواجه پاشا کارگردان فیلم سینمایی «آبی روشن»، سیدمحمدحسین میری، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آبی روشن» و محمدمهدی نخعی راد، تهیه‌کننده پویانمایی سینمایی «ساعت جادویی» رسید. بابک خواجه پاشا بعد از دریافت جایزه خود گفت: برخی بعد از تماشای فیلم به ما گفتند این کار را سفارش گرفته‌ای و باید همین جا بگویم که ما به عشق به امام رضا (ع) این فیلم را ساختیم چرا که امام رضا (ع) و شهدا نقطه اتصال نسل‌ها هستند.

جایزه ستاد راهیان نور نیز به محمد عسگری، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «آسمان غرب» اهدا شد.

جایزه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور محمدرضا شریفی‌نیا برای فیلم سینمایی «پروین» رسید. در این بخش محمدمهدی مشکوری، تهیه‌کننده انیمیشن «ببعی قهرمان» نیز شایسته تقدیر اعلام شد.

جوایز معاونت امور زنان ریاست جمهوری به ساره رشیدی بازیگر فیلم سینمایی «احمد» و مارال بنی آدم، بازیگر فیلم سینمایی «پروین« اهدا شد.

جایزه سازمان بهزیستی نیز به محمدرضا کریمی صارمی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ظاهر» رسید.

جایزه مدیران سینما، لابراتورها و استودیوها؛ در این قسمت، لوح تقدیر و تندیس تجلی اراده ملی به پردیس سینمایی زیمامال و سامان بابایی اهدا شد که با شروع جشنواره 42 این پردیس سینمایی شروع به کار کرده است. همچنین کمیته نمایش جشنواره پس از ارزیابی، 5 مجموعه را نامزد پخش لابراتوارها و استودیوها دانست که از بین آنان تندیس تجلی اراده ملی به طور مشترک به استودیو روشنا و مؤسسه خط فرضی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha