نگران اکوسیستم خبری جامعه هستیم
کد خبر: 4201296
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
سید مجید امامی:

نگران اکوسیستم خبری جامعه هستیم

دبیر شورای فرهنگی عمومی گفت: مرجعیت نارسانه‌ها در کشور موضوع مهمی است؛ متأسفانه رسانه‌های گمنام با اخبار جعلی، خاکستری و مخدوش، بخش بزرگی از مصرف خبری مردم را شکل می‌دهد و ما در نظام فرهنگی کشور به‌شدت نگران این اکوسیستم خبری جامعه هستیم.

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگی عمومی با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا درباره بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بیان کرد: نمایشگاه رسانه‌های ایران چند کارکرد دارد؛ تقویت ارتباط رسانه‌ها با همدیگر و دولت که مقدمه اجراپذیری سیاست‌های رسانه‌ای در کشور است و اصلاح و تقویت رسانه‌ها و مردم که یکی از موضوعاتی است که همه رسانه‌های شناسنامه‌دار نگران آن هستند.

وی ادامه داد: مرجعیت نارسانه‌ها در کشور موضوع مهمی است؛ متأسفانه رسانه‌های گمنام با اخبار جعلی، خاکستری و مخدوش، بخش بزرگی از مصرف خبری مردم را شکل می‌دهد و ما در نظام فرهنگی کشور به‌شدت نگران این اکوسیستم خبری جامعه هستیم. اگر رسانه‌ها بتوانند رابطه خود را با مردم تقویت کنند تا مردم از منابع و مراجع صالح حتی اخبار منفی دریافت کنند، بهتر است.

امامی اضافه کرد: کارکرد دیگر نمایشگاه رسانه‌های ایران، این است که توجه به اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور را تقویت کند. نمایشگاه در این سه هدف نمره‌ 20 نمی‌گیرد اما نفس اینکه این کار آغاز شده، جای امیدواری دارد و امیدوارم در سال‌های آینده نمایشگاه به اهداف خود دست یابد.

وی اظهار کرد: اکنون اولویت‌های راهبردی بسیاری در کشور داریم که یکی از آن‌ها تقویت جوانی جمعیت، مدیریت شرایط و پنجره جمعیتی کشور است. مردم باید بدانند که هزاران سقط‌ جنین غیرضروری در هفته انجام می‌شود و رسانه با آگاه‌سازی نسبت‌به حق حیات جنین و ارزش مادری می‌تواند بر این موضوع اثرگذار باشد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی با بیان اینکه نمایشگاه رسانه‌ می‌تواند به‌مثابه دورهمی رسانه‌های ایران باشد، افزود: امروز از اولویت‌های جدی کشور، فرهنگ زیست‌محیطی مردم و تقویت رابطه مردم با منابع اصیل دینی برای ارتقای کیفیت دین‌داری است که این امر، نیازمند نقش‌آفرینی رسانه‌ها است. اولویت‌هایی که هر سال اعلام می‌شود، باید به دست رسانه‌ها برسد تا در رابطه با آن کار شود.

انتهای پیام
captcha