عنصر اعتقاد، تحقق تفکر حسینی را به دنبال دارد
کد خبر: 4201370
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
معاون سیاسی استاندار مرکزی:

عنصر اعتقاد، تحقق تفکر حسینی را به دنبال دارد

بهنام نظری با اشاره به اینکه معنویت و مردم دو عنصر مهم برای پیشبرد اهداف انقلاب است، گفت: آنجایی که عنصر اعتقاد وجود داشته باشد، مکتب و تفکر حسینی در رگ‌های نوجوانان و جوانان جوشیده و هر یک از آنان را به شهدایی همچون یزدان‌پناه و سردار سلیمانی تبدیل می‌کند.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی، امروز، سوم اسفندماه در مراسم جشن تکلیف و رأی اولی تعدادی از دختران و پسران جهاد کشاورزی که در سالن پیامبراعظم(ع) این مجموعه برگزار شد، ضرورت توجه به کار جهادی در عرصه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و گفت: جهاد سازندگی و انجام اقدامات جهادی سهم بسیار مؤثری در دفاع مقدس داشته و در این سال‌ها شهدای بسیاری را به اسلام و نظام نیز تقدیم کرده است.

وی حضور در عرصه‌های مختلف کمک و امدادرسانی به مردم و دفاع از ارزش‌های اسلامی افتخاری برای جهادگران جهادسازندگی محسوب می‌شود، اضافه کرد: جهادگران این عرصه همچون شهیدان یزدان‌پناه و غواص با اقدامات مؤثری که انجام دادند امروز به عنوان نیروهای جهادی شناخته شده و الگویی برای فعالان این مجموعه هستند.

نظری ادامه داد: جهادسازندگی امروز نیز همچون گذشته دارای بدنه‌ای مستحکم، مقاوم و متعهد است که هرجا قرار بر کار جهادی باشد با سرعت حضور یافته و هرآنچه دارند را در طبق اخلاص می‌گذارند. علاوه بر اینکه تعدادی از جهادگران در عرصه نبرد با دشمن به شهادت رسیدند، تعداد بسیاری از آنان نیز به درجه رفیع جانبازی نائل شدند. جانبازی مقطعی از زندگی است و پاسداری از نظام مسیر حرکتی مستمر است و تمام افرادی که در کسوت جانبازی و... نسبت به آرمان‌های نظام ادای دین می‌کند مسیر پاسداری از انقلاب و رهبری را به بهترین شکل انجام دهند.

مردم در راهپیمایی 22 بهمن از مسئولان جلوتر بودند

معاون سیاسی استاندار مرکزی به جشن چهل‌و‌پنچ سالگی پیروزی انقلاب و حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و افزود: ایام دهه مبارک فجر را جشن گرفته و شاهد بودیم همچون گذشته مردم از مسئولان جلوتر بودند. مردم در جشن پیروزی انقلاب اقتدار و حماسه‌ای آفریدند که بی‌نظیر بود.

نظری گفت: انقلاب اسلامی از روزهایی ابتدایی شکل‌گیری اهداف و برنامه‌هایی داشت که دشمن در مقابل آن تاب‌آوری نداشت و از همان روزها دشمنی خود علیه نظام را در عرصه‌های مختلف همچون ناامن کردن استان‌هایی همچون کردستان، جنگ تحمیلی و تحریم را در دستور کار خود قرار داد، اما با عنایت خدا، راهنمای امام راحل، مقام معظم رهبری، پشتیبانی مردم انقلابی و خون شهدا انقلاب ادامه حیات داد و توطئه‌ها خنثی شد.

وی معنویت و مردم را دو عنصر مهم برای پیشبرد اهداف انقلاب دانست و ادامه داد: ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار قرار دارد. ما به عنوان جمهوری اسلامی و مکتب امام حسین(ع) هیمنه آمریکا را درهم ریخته و شکسته‌ایم. آنجایی که عنصر اعتقاد وجود داشته باشد، مکتب حسینی در رگ‌های نوجوانان و جوانان جوشیده و هریک از آنان به شهدایی همچون پزدان‌پناه، سردار سلیمانی و ... تبدیل می‌شوند. جوانان امروز با تأسی از تفکر حسینی در مقابل دشمنان ایستاده و هریک افتخاری برای میهن خلق می‌کنند.

ضرورت مراقبت از کانون خانواده

نظری مراقبت از کانون خانواده را امری ضروری و مهم توصیف کرد و افزود: دشمن با برنامه‌ریزی کانون خانواده را هدف گرفته و برای رسیدن به اهداف شوم خود طرح و برنامه دارد. خوشبختانه دین اسلام غنی از مضامین دینی، الهی و قرآنی است که با بهره‌گیری از آن می‌توان در برابر آنان با تمام توان ایستاد. بدون تردید با پشتیبانی مردم تمام فتنه‌ها همچون گذشته از بین خواهد رفت.

وی با تأکید براینکه تفکر امام حسینی(ع) بر دولت و ملت حاکم است، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب در سال 57 اقتدار و تفکر جهادی بین مردم شکل گرفت. دشمن برای گرفتن این تفکر از ملت ما هرکاری کردند، اما حتی برای لحظه‌ای موفق نشده و مردم با صلابت این مسیر را طی کردند. نیک می‌دانیم کشورهای ابرقدرت برای کشوری که اقتدار نداشته باشد، برنامه‌ریزی و طرح برنامه نخواهند داشت. اجرای توطئه در ایران نشان از اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی دارد.

ایران مدل حکومت‌داری را به جهان صادر کرد

نظری ادامه داد: ایران اسلامی مدلی از حکومت‌داری را برای مردم ترسیم کرد و با استفاده از همان مدل در برابر نظام استعماری ایستاد. ملت ایران بار دیگر در روز جمعه، 11 اسفند با حضور در انتخابات مجلس شوراس اسلامی و خبرگان رهبری برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات خود ثبت خواهند کرد. انتخابات پیشرو برخوردار از چهار تکنیک سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت حداکثری است.

وی با بیان اینکه امانتداری و حفاظت از آرای مردم یکی از مهم‌ترین مسئولیت ما در انتخابات است، اظهار کرد: پاسخ دشمنی دشمنان را با حضور حداکثری پای صندوق رأی خواهیم داد. رأی اولی‌ها، نوجوانان و جوانان امروز آینده‌ای روشن نظام را خواهند ساخت. بدون تردید آینده را به دست بیگانگان نخواهیم سپرد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در پایان آمار نامزدهای انتخاباتی در استان را 362 نفر اعلم کرد و افزود: هزار و هشتاد و شش شعبه اخذ رأی در 6 حوزه اصلی و 18 شعبه فرعی با 18 هزار عوامل اجرای پای صندوق رأی در استان پیش‌بینی شده است. تمام تمهیدات و مقدمات برای انتخاباتی باشکوه‌تر از همیشه در استان اندیشیده شده است. همه ما امسال به تفکر حاج قاسم رأی خواهیم داد.

ضرورت حفظ امنیت غذایی

علی صفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ضرورت حضور جوانان به ویژه رأی اولی‌ها را پای صندوق رأی مهم ارزیابی کرد و گفت: جهاد کشاورزی یکی از پرجمعیت‌ترین دستگاه‌های اجرایی است که بخش گسترده‌ای از جامعه هدف را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه رأی اولی‌ها به تکلیف سیاسی رسیدند و باید از این پس در مناسبت‌های مهم و سرنوشت‌ساز حضور فعال داشته باشند، ادامه داد: جوانان امروز آینده‌ساز ایرانی قوی هستند و نباید این مهم غافل باشند.

صفری اضافه کرد: جهادکشاورزی استان مرکزی در حوزه تولید گندم خودکفا است و مازاد تولید خود را به سایر استان‌ها ارسال می‌کند. دو برابر نیاز استان گندم تولید شده است. تمام اقدامات را برای ایجاد و حفظ امنیت غذایی فراهم کرده‌ایم.   

انتهای پیام
captcha