گام‌های مهندسان جهاددانشگاهی در مسیر خودکفایی کشور
کد خبر: 4201633
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
مسلمی‌نائینی در پیامی تبیین کرد؛

گام‌های مهندسان جهاددانشگاهی در مسیر خودکفایی کشور

رئیس جهاددانشگاهی در پیامی فرارسیدن پنجم اسفندماه، زادروز دانشمند فرزانه و مهندس برجسته ایرانی، خواجه‌نصیرالدین طوسی و روز مهندسی را تبریک گفت و اظهار کرد:‌ فعالیت‌های فنی و مهندسی همواره جایگاه ویژه‌ای در جهاددانشگاهی داشته است.

گام‌های مهندسان جهاددانشگاهی در مسیر خودکفایی کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی؛ در پیام حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی به مناسبت  فرارسیدن پنجم اسفندماه، زادروز دانشمند فرزانه و مهندس برجسته ایرانی، خواجه‌نصیرالدین طوسی و روز مهندسی آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پنجم اسفندماه، زادروز دانشمند فرزانه و مهندس برجسته ایرانی، خواجه‌نصیرالدین طوسی و روز مهندس، فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ مهندسان ایران اسلامی است.

مهندسان به‌عنوان پیشگامان عرصه علم و فناوری، با خلاقیت، نوآوری و تلاش بی‌وقفه خود، نقشی اساسی در توسعه و پیشرفت کشور ایفا می‌کنند و امروز در پرتو تلاش و مجاهدت آنها، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و اقتصادی کشور هستیم.

فعالیت‌های فنی و مهندسی همواره جایگاه ویژه‌ای در جهاددانشگاهی داشته است و این نهاد از ابتدای تشکیل با تکیه بر توان پژوهشگران، فناوران و مهندسان مبتکر و نوآورش موفق شده تا با برقراری ارتباط مؤثر میان دانشگاه و صنعت و کاربردی کردن پژوهش‌های علمی در جذب و انتقال مؤثر و مفید دانش‌های فنی روز و مطرح در سطح جهان و بومی‌سازی آن در کشور اقدام کند.

به گونه‌ای که امروز به واسطه دستاورد‌های موفق جهاددانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی از ساخت دکل‌ها و مته‌های حفاری نفت، یو پی اس‌های صنعتی و چراغ‌های فرودگاهی گرفته تا طراحی و تولید سیستم رانش قطار شهری و بین شهری؛ آنتن‌های مخابراتی و دیگر حوز‌های نفت، انرژی، صنایع حمل‌ونقل ریلی و خودرویی و... کشور عزیزمان در مسیر خودکفایی گام برداشته است.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام مهندس، فرارسیدن پنجم اسفندماه، روز مهندسی را به‌تمامی مهندسان پرتلاش و متعهد ایران، به‌ویژه جامعه مهندسی جهاددانشگاهی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم، امیدوارم در سال‌های آینده نیز باپشتکار و تلاش بی‌وقفه‌تان، به اهداف بزرگ‌تری دست یابید و راهی روشن و موفقیت‌آمیز را برای خود و کشورمان پیش رو داشته باشید.

انتهای پیام
captcha