پایان رویداد قرآنی «ستاره‌های آسمان» در کاشان
کد خبر: 4201706
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

پایان رویداد قرآنی «ستاره‌های آسمان» در کاشان

نخستین رویداد قرآنی کودک و نوجوان «ستاره‌های آسمان» با معرفی برگزیدگان این رویداد، شامگاه چهارم اسفندماه در کاشان به ایستگاه پایانی رسید.

آیین اختتامیه رویداد «ستاره‌های آسمان» در کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، نخستین رویداد قرآنی کودک و نوجوان «ستاره‌های آسمان» از سری برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری دارالقرآن آموزش و پرورش و اتحادیه کانون‌های فرهنگی این شهرستان، شامگاه گذشته، چهارم اسفندماه با تقدیر از ۲۲۶ برگزیده این رویداد در تالار شهر کاشان به پایان رسید. 

برای نخستین بار در این شهرستان، رویدادی قرآنی صرفاً ویژه‌ مخاطب کودک و نوجوان در چهار بخش، ۳٠ رشته و برای هر نوع استعداد قرآنی در کودکان و نوجوانان تعریف و اجرا شد، به گونه‌ای که هر کودک و نوجوان بنا به علاقه و استعداد خود می‌توانست در این رویداد شرکت کند. 

همچنین برای اولین بار، بخش ویژه‌ آیه‌های ایثار و شهادت به‌صورت مجزا در راستای برگزاری کنگره سرداران و یک هزار و ۸۰۰ شهید شهرستان کاشان و به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ قرآنی شهید و شهادت به یک رویداد قرآنی افزوده شد. 

معرفی ١٢٧ نفر از دختران و ٩٩ نفر از پسران کودک و نوجوان برگزیده این رویداد در بخش‌ها و رشته‌های متنوع شامل بخش آوایی در رشته‌های تلاوت، حفظ، روخوانی، مفاهیم، اذان، مداحی قرآنی، قصه‌گویی قرآنی، دعاخوانی قرآنی؛ بخش هنری شامل رشته‌های عکاسی، نقاشی، خطاطی، تئاتر و هنرهای دستی قرآنی و بخش رسانه شامل رشته‌های تولید پادکست، کلیپ، موشن و انیمیشن قرآنی از جمله برنامه‌های این مراسم بود. 

یادآور می‌شود این مراسم با پخش نماهنگ‌های قرآنی، قرائت آیاتی از قرآن مجید از سوی سیدابوالفضل موسی‌زاده، نفر برتر در مقطع ابتدایی و محمدحسین مشکینی، نفر برتر مقطع متوسطه، پخش سرود ملی و اجرای حسین جعفری‌راد همراه بود.

همچنین اجرای سرود از سوی گروه صراط، پخش کلیپ گزارش عملکرد اجرای جشنواره «ستاره‌های آسمان» طی دو ماه، دکلمه‌خوانی و گزارش عملکرد اجرای جشنواره از سوی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از جمله بخش‌های مراسم اختتامیه این رویداد قرآنی بود و خواننده نوجوان، محمدحسین معصومی نیز به اجرای برنامه پرداخت.

این محفل معنوی با مراسم پرچم‌‌گردانی خادمان امام رضا(ع)، به شمیم رضوی معطر و دل‌های حاضران در رویداد با تمسک جستن از پرچم مطهر رضوی، روانه بارگاه ملکوتی امام هشتم شد.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha