ملت ایران با حضور در انتخابات دشمن را مأیوس کنند
کد خبر: 4201839
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

ملت ایران با حضور در انتخابات دشمن را مأیوس کنند

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی، در خصوص اهمیت انتخابات مجلس خبرگان نیز اظهار کرد: اداره کشور بدون ولی فقیه ممکن نیست و زمانی که امام خمینی(ره) از دنیا رفتند، اهمیت مجلس خبرگان در همان روز مشخص شد و در کمتر از ۲۴ ساعت، مقام معظم رهبری انتخاب شدند که ایشان نیز بعد از این همه سال با همان روش امام و صلابت رهبری می‌کنند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور در روز ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود و مردم ولایتمدار این منطقه با حضور پرشور و شعور خود در پای صندوق‌های رأی پنج نفر را از شش نامزد انتخابات یعنی «حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم»، «حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی»، «حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملکوتی»، «حجت‌الاسلام والمسلمین جواد حاجی‌زاده»، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید باقر سیدبنابی»، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی» را راهی مجلس خبرگان رهبری کنند.

خبرگزاری ایکنا در راستای رسالت اطلاع‌رسانی و معرفی بیشتر نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری فرصتی را برای گفت‌وگو با این علمای دینی فراهم کرده است تا پاسخگوی پرسش‌ها باشند و دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای مخاطبان این رسانه قرآنی بیان کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم؛ متولد سال ۱۳۴۱، فرزند آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم از روحانیون برجسته و بنام تبریز است. وی پس از شهیدان محراب آیت‌الله قاضی و آیت‌الله مدنی، مرحوم آیت‌الله مشکینی، مرحوم آیت‌الله ملکوتی و مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری، ششمین نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز از ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ تاکنون است.

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌شرقی تحصیلات مقدماتی را تا دبیرستان در تبریز گذراند؛ سپس برای تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه تبریز مشغول و سپس به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و تحصیلات حوزوی را تا مقطع سطح چهار حوزوی (دکتری) گذراند و به مدت ۱۴ سال در درس خارج مقام معظم رهبری حضور فعال داشت. وی دارای تالیفات تخصصی برای نیروهای مسلح، طلاب و روحانیون و تالیفات عمومی است. وی سال‌های بسیاری در مناطق عملیاتی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شرکت کرده و با فرماندهان بزرگی همچون شهید صیاد شیرازی همراه بوده و سابقه درخشانی در این زمینه دارد.

آل‌هاشم، همچنین از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ با حکم مقام معظم رهبری مسئولیت سنگین نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را عهده دار بود. وی در این دوره سه بار موفق به کسب مقام اول بین سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح در اشراف فرماندهی معظم کل قوا شد. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران، عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و عضو میز آذربایجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

اداره کشور بدون ولی فقیه ممکن نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در خصوص اهمیت انتخابات مجلس خبرگان نیز اظهار کرد: اداره کشور بدون ولی فقیه ممکن نیست و زمانی که امام خمینی(ره) از دنیا رفتند، اهمیت مجلس خبرگان در همان روز مشخص شد و در کمتر از ۲۴ ساعت، مقام معظم رهبری انتخاب شدند که ایشان نیز بعد از این همه سال با همان روش امام و صلابت رهبری می‌کنند.

اهمیت مجلس خبرگان در این است که در روز بحران باید کسی که به مجلس می‌رود، رهبرشناس باشد و برای نظام فکر کند، دشمنان نظام از همان ماه‌های اول انقلاب در راستای براندازی نظام با ترور، انفجار و تخریب تلاش می‌کردند و حال تعداد ۱۷ هزار نفر شهید ترور داریم. برای استان آذربایجان‌شرقی ۶ نفر از عزیزانی که برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده بودند، از نظر علمی و فقهی مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفتند که باید به پنج نفر از آن‌ها رأی بدهیم، به هر کدام از این ۶ نفر که مورد تأیید هستند رأی بدهیم، ایرادی ندارد.

یک رأی بیشتر در انتخابات هم تیری به قلب دشمن

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: از جمله سؤالاتی که برخی شهروندان در جهت مشارکت فعال در صحنه انتخابات دارند، چرایی مشارکت و پیامدهای مثبت مشارکت و منفی عدم مشارکت آن است. شرکت در انتخابات، حق و تکلیف است، یعنی هر شهروند حق دارد که سرنوشت کشور خود را در قالب هر یک از انتخابات رقم زند و هیچکس نمی‌تواند شهروندان را از آن محروم کند. این حق تنها مربوط به افراد مذهبی نمی‌شود و ممکن است افراد غیرمذهبی باشند ولی ایرانی هستند و کشورشان را دوست دارند و باید در تعیین سرنوشت خود حضور داشته باشند.

تکلیف نیز به معنای اطاعت از پروردگار متعال و فرمان ولی‌فقیه است و رهبر معظم انقلاب نیز از ابتدای سالجاری در سخنرانی‌های خود، بحث انتخابات را مطرح کرده‌اند. هنگامی که میرزای شیرازی طی فرمانی مقرر داشتند تا استعمال توتون و تنباکو در حکم جنگ با امام زمان(عج) است، اطاعت مردم از این دستور، ناصرالدین شاه را مجبور به لغو قرارداد تنباکو و توتون و زمینه‌ساز خروج مزدوران انگلیسی شد.  اکنون نیز موضوعی مهم‌تر از انتخابات دو نهاد مهم مجلس قانونگذاری و مجلس خبرگان وجود ندارد، تحت شرایطی، واجب کفایی تبدیل به واجب عینی می‌شود.

بدون تردید، دشمنان انقلاب برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی از هر اقدام و توطئه‌ای فروگذار نکردند و یکی از اهداف راهبردی آن‌ها، اخلال در انتخابات است. شرایط کنونی اقتضا دارد تا همانند گذشته ملت ایران به مقابله برخیزند و با حضور در انتخابات، دشمن را مایوس کنند. یک رأی بیشتر در انتخابات هم تیری به قلب دشمن است، همیشه آذربایجان در عرصه‌های گوناگون پیشتاز بوده و در این راستا نیز درخواست دارم تا مردم آذربایجان، رکورددار مشارکت در انتخابات باشند تا برای این خطه، امکانات بیشتری از دولت طلب کرد.

هر کسی که به نظام اسلامی اعتقاد دارد باید شرکت در انتخابات را وظیفه‌ خود بداند. دشمن از مدت‌ها قبل حساب کرده است که چه تعداد از مردم ایران در انتخابات شرکت خواهند کرد و با این کار می‌خواهند مشروعیت نظام اسلامی را ارزیابی کنند. انتخابات به خاطر اسلام و انقلاب و تقویت اهداف والای امام خمینی(ره) و منویات رهبری بسیار پراهمیت است و هر چند مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی در جامعه وجود دارد، اما بابد در انتخابات شرکت کنیم تا دشمنان شاد نشوند.

انتهای پیام
captcha