حقایق با زبان هنر ماندگار می‌شود
کد خبر: 4201934
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

حقایق با زبان هنر ماندگار می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در کمک به تسریع در پیشرفت جامعه گفت: با زبان هنر می‌توان ظرافت‌ها، زیبایی‌ها، حقایق و دقایق را ماندگار کرد.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، ششم اسفندماه، در گردهمایی فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان به‌مناسبت جشن نیمه شعبان، با اشاره به نقش فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در کمک به تسریع در پیشرفت جامعه گفت: با زبان هنر می‌توان ظرافت‌ها، زیبایی‌ها و حقایق و دقایق را ماندگار کرد. 

وی افزود: امروزه در دنیا، زبان هنر مؤثر است و با استفاده از این ابزار می‌توانیم استعدادها و حماسه‌های سرشاری را که در کشور و خطه آذربایجان در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حاصل شده است، به گوش جهانیان برسانیم.

رحمتی، با بیان اینکه فعالیت فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای امروز، تأثیرگذاری جهانی دارد، اضافه کرد: اکنون در سایه پیشرفت‌هایی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاده، اهمیت هنر و رسانه بر هیچ کس پوشیده نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی، خطاب به حاضران با طرح این سؤال که ما چه قدر توانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم، ادامه داد: این‌گونه به نظر می‌آید که هنوز نتوانسته‌ایم به اندازه استعدادهایمان از این ظرفیت‌ها برای تبیین داشته‌هایمان در عرصه‌های مختلف حیات اجتماعی برخوردار شویم.

وی تشریح کرد: تفاوت هنرمند با مردم عادی در این است که او ظرافت و زیبایی‌ها را می‌بیند، نکته سنج است و همه آنها را با قلم و‌ هنر خود به زیباترین ‌و گویاترین شکل ممکن ثبت می‌کند. گاه شعر یک شاعر یا اثری از یک عکاس و نقاش در اتفاق مهمی مانند جنایات صهیونیست ها در غزه، جهانی را تکان می دهد و به لرزه در می آورد.

رحمتی، با بیان اینکه هنرمندان دقایق و لحظات اثرگذار را ثبت و ضبط و ماندگار می‌کنند، افزود: در این کشور همه چیز سرشار از زیبایی، ظرفیت و پیام برای جهانیان است؛ مردم پابرهنه آن یک حکومت پادشاهی دو هزار و پانصد ساله را ساقط می‌کند و ثبت جهانی این رویداد بی‌مانند جز با زبان هنر ممکن نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروزه زیبایی‌های انقلاب اسلامی نیز با تلاش و زبان هنرمندان به جهانیان بازنمایی می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه تاریخ غنی خطه آذربایجان سرشار از فرصت هاست، امیدوارم بتوانیم با کمک شما به ویژه جوانان، این استعدادها را شناسایی و حمایت کنیم.

وی با تبریک سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج) گفت: امیدواریم با ظهور آقا، چشم ما به ظهور عدل و عدالت در دنیا نورانی شود.

رحمتی اظهار کرد: همانطور که با شور نشاط در این جشن نیمه شعبان حضور داشتید، در روز جمعه نیز با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای حاضر شده و با انتخاب افراد صالح، متدین و متخصص در پیشرفت و توسعه کشور و شهر خود نقش خود را ایفا نماییم. 

انتهای پیام
captcha