مردم به هیچ وجه بی اخلاقی در انتخابات را نمی‌پذیرند
کد خبر: 4202274
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

مردم به هیچ وجه بی اخلاقی در انتخابات را نمی‌پذیرند

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم به هیچ وجه بی اخلاقی در انتخابات را نمی پذیرند، گفت: مردم آگاه، باهوش، با بصیرت و انقلابی استان همواره با رفتار و عملکرد خود نشان داده‌اند که همواره با ادب ترین، با اخلاق ترین و با هوش ترین مردم هستند و ما قدردان آنها هستیم.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجانشرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، هشتم اسفندماه، در جلسه ستاد انتخابات استان، با تاکید بر اینکه انتخابات در دست ما امانت است، گفت: ما مسئولان به عنوان مجریان انتخابات امین مردم هستیم و آنچه که نظام و شخص رئیس جمهور از ما می‌خواهد، این است که بی‌طرفی کامل و رعایت امانت 100 درصدی به نمایش گذاشته و از هر گونه سوگیری یا حمایت از داوطلبان خودداری شود.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی، جمهوریت ظرف این نظام بوده و مظروف آن نیز اسلام است؛ جمهوریت به معنای مراجعه به رای مردم و تعیین تکلیف نظام اداری کشور با آرای مردمی است. شکل گیری حکومت توسط حضرت امام خمینی (ره) از آغاز این انقلاب با رای مردم انجام شده است.

رحمتی، به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی، دو دستاورد مهم انقلاب است که به مردم جایگاه بخشید و آنها را از وابستگی به سفارت‌های کشورهای غربی نجات داد تا برای خود تعیین تکلیف کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی، هیچ امری وجود ندارد که مراجعه به رای مردم در آن بدون تاثیر باشد. انقلاب اسلامی همواره بر روی مردم سالاری دینی تاکید دارد و همین مردم به رغم گلایه هایی که در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی دارند، در رویدادهای مختلفی همچون 22 بهمن و انتخابات، پایبندی خود به این نظام را و انقلاب را به بهترین شکل ممکن نشان داده اند.

وی بر سلامت سیستم انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: سیستم انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای طراحی و تعریف است که در آن جا به جایی رای، تغییر یا تقلب امکان پذیر نمی‌باشد و مجریان انتخابات همه از بدنه مردمی بوده و از بین مردم انتخاب می شوند و مسئولین نیز به عنوان بستر سازان انتخابات هستند.

رحمتی ادامه داد: استقرار دولت‌های مختلف با سلایق و افکار متفاوت در 45 سال اخیر نشان دهنده این است که تعیین کننده همه انتخابات همین مردم بوده و آنها هستند که دولت‌ها را انتخاب می‌کنند و انتخابات همواره با صحت و سلامت کامل برگزار شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، ضمن قدردانی از داوطلبان برای حضور در انتخابات اظهار کرد: از داوطلبان انتخابات می‌خواهیم قانون و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و در فضای انتخاباتی خود را به چهار مولفه مورد تاکید مقام معظم رهبری مشتمل بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت ملتزم بدانند و حرکتی انجام ندهند که در مشارکت مردم تاثیر منفی بگذارد و رقابت را زیر سوال برود.

وی توصیه‌هایی هم به هواداران نامزدها کرد و گفت: مردم به هیچ وجه بی‌اخلاقی در انتخابات را نمی‌پذیرند و مردم آگاه، باهوش، با بصیرت و انقلابی آذربایجان‌شرقی همواره با رفتار و عملکرد خود نشان داده اند که همواره با ادب ترین، با اخلاق ‌ترین و با هوش ترین مردم هستند و ما قدردان آنها هستیم.

رحمتی به اقدامات خوب دولت در زمینه سازی برای برگزاری انتخابات نیز تاکید کرد و اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت این است که امکانات دولتی تبلیغات را به صورت مساوی برای همه داوطلبین آماده کرده و جهت استفاده در اختیار آنها قرار داده و این ابتکار دولت سیزدهم است که برای کاهش هزینه های انتخاباتی کاندیداها این برنامه ریزی را انجام داده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی از احزاب و گروه‌های سیاسی خواست در چارچوب قانون، طرفداران، اعضا و هوارادن خود را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند و در یک فضای گفت‌وگو، تعاملی، تبیینی و تبلیغی وظایف خود را انجام دهند تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مجریان و برگزارکنندگان تمام بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات را فراهم کرده‌اند، اظهار کرد: امیدوارم با تلاش مجریان انتخابات و با توجه به چهار مولفه تاکیدی مقام معظم رهبری شاهد یک انتخابات بسیار با شکوه باشیم.

وی ادامه داد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری، رای حق الناس است و اگر مردم احساس کنند مجریان انتخابات کاملا بی‌طرف هستند و یک فضای سالم و رقابتی را فراهم نموده‌اند، در مشارکت آنها تاثیرگذار خواهد بود. راضی نیستیم مجریان انتخابات در این رویه، علیه یا له کاندیدایی سوگیری داشته باشند.

رحمتی، هر گونه بی‌قانونی و رفتارهای خشن احتمالی در تبلیغات انتخاباتی را خط قرمز دانست و افزود: فرمانداران در شهرستان‌ها در برابر رفتارهای غیرقانونی، غیر اخلاقی و خشن به هیج وجه کوتاه نیایند که اینها خط قرمز ماست.

انتهای پیام
captcha