سینماگران ایرانی الگوی کشورهای اسلامی هستند
کد خبر: 4202400
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
رئیس سازمان سینمایی فیناس مالزی:

سینماگران ایرانی الگوی کشورهای اسلامی هستند

رئیس سازمان سینمایی فیناس مالزی از اجرای جشنواره فیلم‌های ایرانی در این کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: سینمای ایران فیلم‌های بزرگی خلق کرده و سینماگران ایرانی الگوی کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مالزی، مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم‌های  سینمایی ایرانی شب گذشته، هشتم اسفندماه از سوی رایزنی فرهنگی ایران در مالزی و با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفارت کشورمان در مالزی برگزار شد.
 
در این مراسم هنرمندان ایرانی و مالایایی، ولی الله محمدی، سفیر ایران در مالزی، تعدادی از سفرای کشورهای اسلامی و همچنین سفیر هلند در کوالالامپور حضور داشتند.
 

لزوم تعریف پروژه‌های مشترک

 
حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی ضمن خیر مقدم به هنرمندان گفت: حضور مؤثر سینماگران ایران و مالزی در تولید آثار مشترک سینمایی و همکاری‌های بیشتر در تقویت تعاملات فرهنگی دو کشور نقش بسزایی خواهد داشت.
 
رایزن فرهنگی ایران در مالزی، به ظرفیت خوب سینما برای معرفی فرهنگ‌ها و ارزش‌ها اشاره کرد و گفت: بسترهای فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری و تفاهمات مشترک فیلم‌های بسیاری را خلق کرد.
 
ارزانی اضافه کرد: جشنواره فیلم‌های ایرانی ۲۰۲۴ یک مناسبت مهم و فرصتی برای کشف دنیای غنی سینمای ایران با داستان‌های متنوع و استعدادهای بی‌نظیر آن است؛ ما بر این باوریم این فیلم‌ها نمایی از دریچه‌ قلب و روح ایرانیان ارائه می‌کند و درک بین فرهنگ‌ها را تقویت خواهد کرد.
 
رایزن فرهنگی ایران در مالزی، با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم‌های ایرانی در مالزی، گفت: ۶ فیلم ایرانی در سینماهای شهرهای کوالالامپور، پوتراجایا و پنانگ اکران خواهد شد.
 
ارزانی با اشاره به اینکه اکران فیلم‌های ایرانی در مالزی می‌تواند سینما و سینماگران خوب ایران را به جهان معرفی کند، افزود: فیلم‌های «هناس» محصول سال ۲۰۲۲، «حوض نقاشی» محصول سال ۲۰۱۳، «شیار ۱۴۳» محصول سال ۲۰۱۴، «بادیگارد» محصول سال ۲۰۱۶، «بدون قرار قبلی» محصول سال ۲۰۲۲ و «امروز» محصول سال ۲۰۱۴ در مالزی اکران خواهد شد.
 

سینماگران ایرانی، الگوی کشورهای اسلامی

 
در ادامه داتوک کمیل عثمان، رئیس سازمان سینمایی فیناس مالزی از اجرای جشنواره فیلم‌های ایرانی در این کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: سینمای ایران فیلم‌های بزرگی خلق کرده و سینماگران ایرانی الگوی کشورهای اسلامی هستند.
 
سپس بهروز شعیبی، کارگردان ایرانی درباره ظرفیت سینمای ایران صحبت کرد و گفت: هنر زبان مشترک همه ملت‌هاست و می‌توان با ابزار هنر به تبادل فرهنگی رسید.
 
در ادامه جایزه ویژه جشنواره به دلیل اتفاقات تلخ غزه و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مسلمانان به السیاف، دوست شهید فلسطینی ابوجمیل که ساکن مالزی بود تعلق گرفت.
 
سپس فیلم هناس به کارگردانی بهروز شعیبی برای حاضران اکران شد، موضوع این فیلم نیز در خصوص ترور شهید رضایی نژاد دانشمند هسته‌ای کشورمان است که توسط عوامل پلید اسرائیل به شهادت رسید
 
یادآوری می‌شود؛ این رویداد فرهنگی با نمایش شش فیلم ایرانی از ۱۰ اسفندماه در شهرهای کوالالامپور، پوتراجایا و پنانگ برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم‌های ایرانی در مالزی

جشنواره فیلم‌های ایرانی در مالزی

انتهای پیام
captcha