حضور گسترده پای صندوق‌های رأی؛ مصداق حرکت جهادی امت اسلامی
کد خبر: 4202580
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

حضور گسترده پای صندوق‌های رأی؛ مصداق حرکت جهادی امت اسلامی

شورای فرهنگ عمومی چهارمحال‌وبختیاری در بیانیه‌ای آورده است: تحقق وعده پروردگار در آیه شریفه «وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ» را حرکت پرشتاب و جهادی امت اسلامی رقم می‌زند که امروز مصداق روشن این حرکت جهادی حضور آگاهانه پای صندوق رأی است.

انتخابات مجلس

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ای را منتشر کرد.

متن بیانیه شورای فرهنگ عمومی استان به شرح ذیل است:

«بسم ‌الله الرّحمن الرّحیم

إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلى أَهلِها وَإِذا حَكَمتُم بَينَ النّاسِ أَن تَحكُموا بِالعَدلِ (نساء/ 58)، همانا خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بدهید و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید.

اکنون که انقلاب شکوهمند اسلامی با ورود به گام دوم و مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در پی فراهم آوردن زمینه تحقق حکومت مهدوی در جهان است و چشم آزادی‌خواهان جهان و مظلومان و ستمدیدگان به گام‌های استوار و حرکت‌های تعالی‌بخش ملت عزیز ایران اسلامی است و استکبار جهانی و ظالمان و ستمکاران با تمامی ابزار و امکانات خود در میدان هستند تا جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را گرفته و مانع این حرکت انسان‌ساز و تحول‌آفرین باشند، آنچه وظیفه همگانی است حضور گسترده پای صندوق‌های رأی است که هم شتاب‌بخش حرکت نورانی انقلاب اسلامی و هم بازدارنده استکبار و عوامل مزدور آن است.

تحقق وعده پروردگار در آیه شریفه «وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ» را حرکت پرشتاب و جهادی امت اسلامی رقم می‌زند که امروز مصداق روشن این حرکت جهادی حضور آگاهانه پای صندوق رأی است.

بر این اساس، شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اعلام می‌دارد:

یک؛ این حق مردم است که سرنوشت خود را خودشان انتخاب کنند و با سپردن امانت نمایندگی خود به فردی شایسته امکان سیاست‌گذاری را در سطوح عالی فراهم کنند. بر این اساس همه برادران و خواهران ایمانی و همه اقشار در این آزمون سرنوشت‌ساز مشارکت داشته و به هر شکل ممکن نقش‌آفرین باشند. 

همه می‌دانند آرای ریخته شده در صندوق‌ها می‌تواند آبرو بخش ایران اسلامی و شاد کننده و امیدبخش امت اسلامی باشد. قطعاً درصد بالای آراء، عزت و عظمت کشور و انقلاب را صدچندان خواهد کرد و امید و شادی را از دشمن خواهد گرفت. درصد بالای آراء با حضور تک‌تک افراد محقق می‌شود لذا عدم حضور یک نفر، عامل کاهش یک رأی و به همان میزان آسیب‌زا است.

از آنجا که این مشارکت عامل عزت ایران اسلامی و اسلام عزیز است از همان آغاز نیت برای حضور پای صندوق‌های رأی تا ریختن آراء به صندوق، همه و همه عبادت پروردگار است و اجر محسنانه و بهشت‌آفرین دارد. رأی به صندوق انداختن یعنی نه به دشمن گفتن؛ یعنی تبری و بیزاری از دشمن جستن و این همان تولّی و تبرّای عاشورائی است که در زیارت عاشورا زمزمه حسینیان است.

دوم؛ پس از توصیه مؤکد برای حضور پای صندوق‌های رأی، توصیه جدی دیگر انتخاب اصلح است. همه به این امر واقفیم که کلید حل مشکلات کشور انتخاب درست و شایسته گزینی است. معیار انتخاب اصلح در بیانات مقام معظم رهبری (مدّظلّه العالی) به وضوح به گوش همگان رسیده و انتظار آن است که با عقلانیت و به دور از هیجان‌زدگی و به دور از نگاه‌های حزبی و گروهی، منافع و مصالح کشور و انقلاب مدنظر قرار گرفته و زمام امور اجرایی کشور را به دست کسی بسپاریم که ضمن داشتن همان شرایط از عزم و اراده جدی برای تحول مورد نیاز انقلاب برخوردار بوده و به حق، پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را مدنظر داشته باشد.

سوم؛ اصحاب رسانه، صاحبان قلم، تریبون داران، اهالی محراب و منبر، اندیشمندان، اساتید، صاحبان هنر، پیشکسوتان مجرّب، عالمان و عارفان، فعالین فضای مجازی و همه طبقات اثرگذار جامعه در این شرایط سرنوشت‌ساز مسئولیتی سنگین دارند. انتظار می‌رود هادی و راهبری امین برای مردم باشند و آنچه صلاح انقلاب و کشور است و آنچه مدنظر سکان دار حکیم و فرزانه انقلاب است و آنچه رضای پروردگار در آن است را پیش پای امت گذاشته و این کشتی نور را به ساحل نجات رسانند. انتظارِ بجایی است که از همه مولّدان فکر و اندیشه و از همه فضای رسانه‌ای، حال و هوای انتخاباتی بروز و ظهور داشته و تعهد ملی و ایمانی و غیرت انقلابی بر استان تزریق شود.

چهارم؛ انتظار می‌رود ستادهای انتخاباتی و فعالان عرصه انتخابات در پی ارائه ویژگی‌های نامزد موردنظر خود باشند و به جد از تخریب و تضعیف دیگران پرهیز کنند. اینجا ایران اسلامی و عرصه‌ انتخابات ارزش محور است؛ نمونه‌های بداخلاقی انتخاباتی جزء فرهنگ عمومی اسلام نیست. تقوای دینی و خلق و خوی کرامت محور انسانی فرهنگ اسلام است. نباید کرامت نامزدهای انتخابات قربانی بازی‌های سیاسی و قربانی صدارت و ریاست شود. 

اگر نامزدی در این عرصه خطوط را شکست و بی‌تقوایی پیشه کرد مؤمنان از خدمت در ستاد او و در تبلیغ و حمایت از او با شک و تردید مواجه خواهند شد؛ انتظار می‌رود هم نامزدهای انتخابات و هم هواداران و ستادها بکوشند انتخابات اسلامی را به دنیا نشان دهند تا ارزش‌گزینی جای دنیا محوری نشسته و راه بر انتخاب درست مردم گشوده شود. خروجی چنین انتخاباتی انسان متعهدی است که بر کرسی مسئولیت و نمایندگی مردم تکیه خواهد زد و یاری‌گر مردم برای حل مشکلات خواهد بود.

پنجم؛ انتخابات نباید وحدت و انسجام درونی را مخدوش کند، هر کس با هر سلیقه و دیدگاهی، فعال عرصه انتخابات می‌شود باید بداند که همه در یک کشتی به نام ایران اسلامی نشسته‌ایم و تمام سرنشینان این کشتی به یک مقصد در حرکت هستند همه فعالیت‌ها باید سمت‌وسوی همان مقصد همگانی را داشته و راه به بیراهه منتهی نشود.

ششم؛ مجریان و ناظران انتخابات که معتمد مردم و نظام هستند این اعتماد عمومی را سرمایه تلاش انتخاباتی خود قرار داده و مراقب باشند این اعتماد مخدوش نشود. تمهید مقدمات اعتمادآفرین برای اخذ رأی و صیانت از آرای مردم و سلامت همه جانبه بر اعمال و رفتار نشانه امانت‌داری و نشانه صداقت در امانت است که بر شکوه انتخابات خواهد افزود و آرامش مثال‌زدنی بر همگان حاکم خواهد کرد. انتخابات در ایران اسلامی از سالم‌ترین انتخابات‌ جهانی است، انتظار می‌رود در سایه تلاش بیشتر دست‌اندرکاران، شاهد کوچک‌ترین تخلّف انتخاباتی هم نباشیم و آنچه اراده رأی‌دهندگان است بر کرسی مسئولیت‌ها تکیه زده و شاهد تجربه موفق دیگری در برگزاری انتخابات باشیم.

در پایان ضمن تقدیر از حافظان نظم و امنیت که امکان برپایی انتخاباتی پرشور و امن برای مردم را فراهم کرده‌اند از خداوند متعال خاضعانه طلب می‌کنیم که به این حرکت سازنده مردم عزیز ایران برکت و توفیق عنایت فرماید و همه ما را مشمول دعای ولی‌نعمتمان حضرت ولی‌عصر عج الله تعالی فرجه الشریف قرار دهد، روح امام عظیم الشّأن و شهدای والامقام را شاد و خشنود سازد».

انتهای پیام
captcha