برترین‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4203108
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
در جشنواره قرآنی «میثاق»

برترین‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران تجلیل می‌شوند

مدیرکل تهذیب و تربیت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری جشنواره قرآنی میثاق با هدف تجلیل از برگزیدگان قرآن در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد.

ارسال/ برترین‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران تجلیل می‌شوندزینب بهجت‌پور؛ مدیرکل تهذیب و تربیت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه جشنواره قرآنی میثاق به منظور تجلیل از برترین‌ کانون‌های قرآن و عترت نورالثقلین مدارس علمیه خواهران کشور، مدارس برگزیده و نیز حافظان برتر طرح بشری و فعالان فضای مجازی در عرصه قرآن و عترت برگزار خواهد شد، گفت: به پاس زحمات مسئولین و اعضای محترم کانون‌های قرآن و عترت در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در پی یک سال تلاش و فعالیت و پس از طی مراحل مختلف ارزیابی عملکرد شرکت‌کنندگان، از رتبه‌های اول تا پنجم تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: ارزیابی عملکرد کانون‌های قرآن و عترت نورالثقلین در عرصه‌های مختلف آموزش، تبلیغ، ترویج و سایر امور مرتبط با فعالیت‌های کانون، مطابق با کاربرگ‌های ارزیابی توسط مدیریت‌های استانی انجام شده سپس توسط تیم ارزیابی اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) مورد بررسی و تطبیق قرار گرفت و پس از جمع‌بندی امتیازات و رتبه‌بندی کانون‌ها، از بین ۳۰۰ کانون فعال در سراسر کشور، تعداد ۷ کانون حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

بهجت‌پور در ادامه گفت: طرح بشری که پیرو تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان، از سال جاری در مدارس علمیه خواهران اجرا شد که پس از ارزیابی عملکرد مدارس در این زمینه، از سه مدرسه علمیه برتر در برگزاری این طرح تجلیل می‌شود و نیز به ۲۰ حافظ برتر و فعال، هدایایی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این همایش تقدیر از طلاب فعال در رسانه و فضای مجازی است که در زمینه قرآن و عترت فعالیت داشتند. به ۱۴ طلبه خواهری که در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی از قبیل ایتا، روبیکا، سروش، بله با موضوعات قرآن و عترت فعالیت داشتند، هدایایی تعلق می‌گیرد. شناسایی برگزیدگان با توجه به محتواها و تعداد پست‌های منتشر شده و تعداد اعضای کانال‌ها و سابقه تبلیغ رسانه‌ای صورت گرفت.

بهجت‌پور در پایان گفت: آیین تجلیل از برترین‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در جشنواره قرآنی میثاق در روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن همایش آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha