رویداد ملی «شهید اصلانی» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4203521
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

رویداد ملی «شهید اصلانی» در اردبیل برگزار شد

رویداد ملی توانمندسازی با عنوان «شهید اصلانی» با حضور امامان محلات هدف و سایر کنشگران و فعالان دینی، تربیتی و فرهنگی مساجد در اردبیل برگزار شد. 

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام رضا غلامی، مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و قائم مقام بنیاد هدایت، 14 اسفندماه طی سخنانی در رویداد ملی توانمندسازی با عنوان «شهید اصلانی»  اظهار کرد: اگر بخواهیم یک محله را اداره کنیم باید از مدل امامت استفاده کنیم، چراکه مسجد باید محور محله قرار بگیرد.

وی افزود: محور حکمرانی محلی باید مسجد باشد، بنابراین امامت و مسجد تبدیل به حرف‌های محوری در محله می‌شوند.

قائم مقام بنیاد هدایت ادعای تمدن‌های جهانی مبنی بر خوشبخت کردن مردم را یادآور شد و گفت: هیچ یک از تمدن‌های بشری نتوانسته‌اند ادعای‌های خود را در این خصوص عملی کنند.

غلامی به موضوع جهاد تبیین هم اشاره کرد و افزود: باید امروز همان نقطه‌ای را که دشمنان مورد هجمه قرار می‌دهد را زیر نظر داشته باشیم و در همان نقطه به تبیین بپردازیم.

مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور کار تشکیلاتی را ابزار مهم برای امامان محله در راستای پای کار آوردن مردم بر شمرد و گفت: امام باید بداند برای پیشرفت کار نیاز به شبکه‌سازی و ایجاد حلقه‌های میانی دارد و کار بدون تشکیلات پیش نمی‌رود.

غلامی افزود: مهم‌ترین کاری که امام برای انجام وظایف خود باید انجام دهد، این است که با تبیین گره‌های ذهنی مردم را باز کرده و در بصیرت‌افزایی و تقویت سطح آگاهی اقشار مختلف به‌ویژه جوانان با جدیت فعالیت کند.

یادآور می‌شود، دوره توانمندسازی «شهید محلاتی» به همت بنیاد هدایت و سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه دوره توانمندسازی حلقه‌های میانی و کنشگران مساجد و محلات به‌ویژه امامان جمعه پایگاه‌های اجتماعی و مناطق آسیب‌پذیر به همراه تیم تشکیلاتی هر مسجد اعم از کارگروه نوجوان، کارگروه رسانه، کارگروه هیأت، کارگروه قرآنی و کارگروه بانوان در مسجد ابوالفضل(ع) شهرک سینای اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام
captcha