سعادت حقیقی در راه خداست
کد خبر: 4203546
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
همراه با شهدای فارس / 64

سعادت حقیقی در راه خداست

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «عبدالحسین نیک‌رو» از شهدای دفاع مقدس فارس آمده است: « وصیت و سفارش من این است به شما که دستورات اسلام را خوب عمل کنید، نماز بخوانید، روزه بگیرید که بدانید که سعادت شما در راه خداست».

شهید عبدالحسین نیک رو، فارسدر طی بیش از سه سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده‌اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت.

همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان‌گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و در ادامه نیز با شهدای مدافع حرم استان که در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند و سپس با شهدای استان فارس آشنا شدیم.

این بخش از «همراه با شهدا» به شهید «عبدالحسین نیک‌رو»، از شهدای هشت سال دفاع مقدس استان فارس اختصاص دارد تا با زندگی و شخصیت این شهید والامقام، بیشتر آشنا شویم.

شهید «عبدالحسین نیک‌رو» 

تاریخ و محل تولد: یکم شهریور سال 1337 در احمدآباد آبادان

تاریخ و محل شهادت: 11 اسفند سال 1361 در منطقه عملیاتی بیت‌المقدس در آبادان

شهید «عبدالحسین نیک‌رو» یکم شهریور سال 1337 در احمدآباد آبادان دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا مقطع پنجم ابتدایی گذراند و سپس ترک تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی و حمله دشمن بعث به آبادان، عبدالحسین شهر را ترک نکرد. او نزدیک به یک سال با آمبولانس مجروحان را به بیمارستان انتقال می‌داد. عبدالحسین با اینکه معافیت از خدمت داشت، اما به خاطر نیاز جبهه‌ها، خود را به لشکر 21 حمزه معرفی کرد و در حالی که مجروح شده بود، حضور در جبهه را بر خود واجب دانست و عازم جبهه شد.

این شهید بزرگوار سرانجام یازدهم اسفند سال 1361 در منطقه عملیاتی بیت‌المقدس در آبادان به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید «عبدالحسین نیک‌رو» 

«به نام خدا

من سرباز کوچک اسلام، راهی را که در پیش گرفتم، در این راه جز گوشتی و استخوانی از من بجای نمی‌ماند.

وصیت و سفارش من این است به شما که دستورات اسلام را خوب عمل کنید، نماز بخوانید، روزه بگیرید که بدانید که سعادت شما در راه خداست.

از شما می‌خواهیم که به این انقلاب که با دادن خون شهیدان به دست آمده، وفادار بمانیم. به رهبری امام خمینی وفادار بمانید.

به امید پیروزی اسلام. عبدالحسین نیکرو. جواب فوری می‌خواهم.

پدرجان؛ خدا نکند که با نوشتن این نامه ناراحت باشی. خودت می‌دانی همه ما رفتنی هستیم و وظیفه هر مسلمان است. ان‌شاءالله که صحیح و سالم برمی‌گردیم.

والسلام.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha