دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی در کردستان آغاز شد
کد خبر: 4203580
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی در کردستان آغاز شد

دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی با حضور 10 تیم از دانشگاه‌های مختلف استان کردستان با حضور تیم‌های دانشجویی امروز، 14 اسفند در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان آغاز شد.

اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، 14 اسفند در دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، ضمن تقدیر از استقبال دانشجویان استان کردستان از مناظرات دانشجویی گفت: این مسابقات به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و با هدف تقویت خودباوری در دانشجویان برگزار شده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محل تولید فکر و اندیشه هستند و دانشگاهیان با تحصیل در دانشگاه و عالم شدن سکانداری جامعه را در دست می‌گیرند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، ورزیدگی فکر در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: دانشگاه محل آزمون و خطا برای دانشجویان است؛ بر همین اساس باید قوه عاقله در دانشگاه پرورش یابد تا جامعه به درستی هدایت شود.

وی، مناظرات دانشجویی را از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه برای تقویت قوه عاقله دانشجویان ذکر و بیان کرد: مناظرات صبر و حوصله را در دانشجویان تقویت کرده است و احترام متقابل در توجه به نظرات گروه مخالف را به آن‌ها یاد می‌دهد.

به گفته اسدی، برپایی چنین جلسات تمرینی برای تقویت مناظره و برپایی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها با هدف قرار دادن جامعه در مسیر رشد و توسعه است.

مناظرات فضای گفت‌وگوی علمی اخلاق‌مدار را فراهم می‌کند

مهدی ورمزیار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: مسابقات مناظره دانشجویان ایران، یکی از طرح‏‌های موفق فرهنگی است که موجب تقویت فرهنگ گفت‌وگو، ترویج آزاداندیشی و گفت‌وگوی علمی اخلاق‌مدار در جامعه، به‌ویژه در دانشگاه‏‌ها و بین دانشجویان می‌‏شود.

وی بیان کرد: گفت‌وگو به شکل مناظره فضایی را فراهم می‌آورد تا هر دانشجو با توجه به استعداد، توانمندی، علائق و دغدغه‌ها، مسائل خود را به‌صورت عالمانه و در چارچوبی مناسب طرح کند و پاسخ طرف مقابل را بشنود.

ورمزیار با اشاره به اینکه براین اساس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تاکنون اقدام به برگزاری ۱۲ دوره مناظرات دانشجویی در سطح دانشگاه‌های کشور کرده است، ادامه داد: یکی از برکات مهم مسابقات مناظرات برای دانشجویان، زمینه‌سازی برای مطالبه‌گری دانشجویان در چارچوب مناظره و در روش خاص خود است که اتفاقاً اثربخشی و کارایی بهتری به همراه خواهد داشت.

یادآور می‌شود، مرحله استانی دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی در کردستان با حضور ۱۰ تیم از دانشگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha