«صحیفه سرخ» شایسته تقدیر شناخته شد
کد خبر: 4203720
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
در بیست‌و‌یکمین دوره کتاب سال دفاع مقدس

«صحیفه سرخ» شایسته تقدیر شناخته شد

«صحیفه سرخ؛ وصیت‌نامه شهدای لرستان» به کوشش علی خسروی منتشر شده از سوی انتشارات هاویر در گروه مستندنگاری بیست‌ویکمین دوره کتاب سال دفاع مقدس شایسته تقدیر شناخته شد.

دفاع مقدسبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی انتشارات هاویر لرستان، آیین اختتامیه بیست‌ویکمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس جایزه کتاب سال دفاع مقدس با حضور بهمن کارگر، محمد باقری و سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، سایر شخصیت‌های لشکری و فرهنگی، امروز، 15 اسفندماه در تالار خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

براساس رأی هیئت داوران کتاب هشت جلدی «صحیفه سرخ» (وصیت‌نامه شهدای لرستان) به کوشش علی خسروی منتشر شده از سوی انتشارات هاویر خرم‌آباد در شاخه «نامه‌ها و وصیت‌نامه‌ها»، از میان ۴۴ عنوان کتاب رسیده و تأیید شده در این گروه، به‌عنوان شایسته تقدیر بخش نامه‌ها و وصیت‌نامه‌ها شناخته شد.

در این مجموعه هشت جلدی وصیت‌نامه شهیدان استان لرستان به‌صورت شهرستانی گردآوری شده که در کنار متن تایپی هر وصیت‌نامه، تصویر نسخه اصلی دست‌خط مبارک شهید آورده شده است.

برای جمع‌آوری و تایپ متن وصیت‌نامه‌ها و اعتبارسنجی مشخصات و عکس شهید و تطبیق متن اصلی با متن تایپی، بیش از دو سال زمان صرف شده است.

کتاب «صحیفه سرخ» (وصیت‌نامه شهدای لرستان) با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha