ویژه‌برنامه‌های «هفته شهید» در چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد
کد خبر: 4203724
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

ویژه‌برنامه‌های «هفته شهید» در چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال‌وبختیاری با گرامیداشت هفته شهید به تشریح اهم برنامه‌های بزرگداشت این هفته در استان پرداخت.

هفته شهبد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اسماعیل عسگری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان امروز، ۱۵ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ به فرمان رهبر کبیر انقلاب تصویب شد که در همین رابطه امام(ره) فرمودند فرض بنیاد شهید فرض حیات انقلاب است و باید با این دید به بنیاد شهید نگاه کرد.

وی افزود: خدمات بنیاد شهید درواقع از سال ۴۲ که اوایل دوران نهضت انقلاب بود شروع شد و با دستور حضرت امام(ره) به وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران رسیدگی شد و از آن زمان فعالیت بنیاد شهید به عنوان یک نهاد انقلابی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه آغاز شد.

عسگری گفت: بر اساس آمار این استان دارای ۲ هزار و ۴۱۵ شهید، ۷ هزار و ۵۲۶ جانباز و ۵۱۰ آزاده بوده و در مجموع، جامعه ایثارگری و خانواده‌های آن‌ها که تحت پوشش بنیاد شهید هستند به ۵۷ هزار ۵۰۷ نفر می‌رسد.

وی در ادامه افزود: با توجه به هفته بزرگداشت شهدا بنیاد شهید برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که مهم‌ترین این برنامه‌ها برنامه «سلام شهید» است، همچنین ملاقات و دیدار با خانواده شهدا که از ۱۷ تا ۲۲ اسفندماه با همکاری مسئولان استانی به پاس زحمات این عزیزان انجام می‌شود.

عسگری گفت: در هفته بزرگداشت شهدا دیدار جانبازان بستری در بیمارستان‌ها با عنوان «دیدار گل‌های یاس» با همکاری مسئولان شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این هفته تجلیل از ۱۶۸ نخبه شاهد و ایثارگری در استان و یادواره شهید شاخص استان شهید «الیاس احمدی» در ۲۰ اسفندماه در شهرستان بن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: میز خدمت در طول هفته بزرگداشت شهدا در مصلی‌های نماز جمعه برگزار و در کنار میز خدمت، میز خدمت مشاوره حقوقی با همکاری کانون وکلا در طول هفته در ۳۰ نقطه از استان برگزار خواهد شد.

عسگری در ادامه افزود: در سراسر استان بازسازی و مرمت تابلوهای تصاویر شهدا نیز مدنظر است که در مکان‌هایی که تصاویر شهدا نصب و نیاز به بازسازی بوده اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیرکل شهید و امور ایثارگران استان تجلیل از فعالان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه‌های اجرایی، فعالان قرآنی و عکاسان حائز رتبه‌های برتر کشوری و تجلیل از نفرات برتر جشنواره ملی ایثار را از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا دانست. 

مدیرکل بنیاد شهید استان با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با استفاده از زبان هنر، بیان کرد: امروزه زبان هنر می‌تواند گویای بسیاری از مطالب باشد، به ویژه برای نسل امروزی که در همین راستا اقداماتی بنیاد شهید انجام داده است.

وی در پایان با اشاره به پایش خانواده شهدا و ایثارگران در هفته بزرگداشت شهدا، تأکید کرد: پایش سلامت خانواده شهدا و ایثارگر توسط پزشکان معتمد بنیاد در این هفته به صورت ویژه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha