برگزاری رزمایش خدمت مؤمنانه در مناطق عشایری لردگان + عکس
کد خبر: 4204241
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹

برگزاری رزمایش خدمت مؤمنانه در مناطق عشایری لردگان + عکس

پنجمین رزمایش مشترک خدمت مؤمنانه در مناطق عشایری شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت اعیاد بزرگ شعبانیه و فرارسیدن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت برگزار شد.

رزمایش خدمت مؤمنانه در لردگان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، سرهنگ پاسدار علی‌اصغر ایزدی، مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) گفت: پنجمین مرحله رزمایش خدمت مؤمنانه با مشارکت سازمان بسیج عشایری، جهاد کشاورزی، اداره‌کل غله، اداره‌کل دامپزشکی، اداره کل تعاون روستایی، ادار ه‌کل امور عشایری استان و سایر ادارات مرتبط با جامعه عشایری و هیئت‌های ورزشی روستایی و بازی‌های بومی محلی عشایری برگزار شد.

ایزدی افزود: این رزمایش در عرصه‌های فرهنگی، ورزشی، محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی، پزشکی و دامپزشکی، آموزش و مشاوره، جهاد تبین و بخش عمرانی با حضور میدانی مدیران کل دستگاه‌های مذکور در مناطق عشایری شهرستان لردگان، مناطق عشایری و سخت‌گذر و کم‌برخوردار سردشت و رودشت، روستاهای گاهکده و دهکده و فاج و دورک و مونو، ورکا و روستای آب زیر اجرا شد.

وی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله زیارت خانواده شهدا و تجدید میثاق با شهدا با حضور در گلزار شهدای سردشت، برگزاری نشست‌های جهاد تبیین و دیدار چهره به چهره با سران عشایر و معتمدین، برگزاری نشست صمیمی با دانش آموزان روستا و برگزاری جشن تولد جهت دانش‌آموزانی که متولدین اسفند بودند از جمله برنامه‌های این رزمایش بود.

ایزدی تأکید کرد: توزیع اقلام معیشتی از جمله آرد و سیب زمینی، برنج و روغن، مرغ و خرما، لوازم‌التحریر و بسته‌های بهداشتی از دیگر اقدامات این رزمایش به شمار می‌روند.

وی گفت: توزیع خوراک دام، واکسیناسیون احشام و سم‌پاشی محل نگهدای دام و طیور در عرصه دامپزشکی، توزیع دارو توسط اداره‌کل دامپزشکی استان، شهرستان و گروه‌های جهادی بسیج، ارائه خدمات پزشکی، ویزیت و توزیع داروی رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی شهرستان و شبکه بهداشت و درمان بخش دیگری از خدمات ارائه شده در پنجمین رزمایش خدمت مؤمنانه است.

ایزدی تأکید کرد: در عرصه عمرانی، کلنگ‌زنی تکمیل پل دورک و تأمین اعتبار لازم توسط اداره‌کل امور عشایر استان انجام گرفته و بنا به گفته مدیرکل امور عشایر استان، پل مذکور ظرف چهل روز آینده تکمیل خواهد شد.

وی گفت: احصا و شناسایی ظرفیت‌های منطقه برای کارآفرینی و ایجاد باغات و توزیع نهال گیاهان مثمر و کاشت گیاهان دارویی و زنبورداری نیز انجام شد.

انتهای پیام
captcha