چاپ و نشر سرگذشت‌پژوهی 12000 شهید آذربایجان غربی در قالب کتاب
کد خبر: 4204547
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی:

چاپ و نشر سرگذشت‌پژوهی 12000 شهید آذربایجان غربی در قالب کتاب

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه شهدای آذربایجان غربی از چاپ و نشر سرگذشت‌پژوهی 12000 شهید آذربایجان غربی در قالب کتاب خبر داد و گفت: تلاش خواهد شد به تعداد شهدای گلگون کفن استان در هشت سال دفاع مقدس زندگی‌نامه‌ منتشر شود. مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه شهدای آذربایجان غربی از چاپ و نشر سرگذشت‌پژوهی 12000 شهید آذربایجان غربی در قالب کتاب خبر داد و گفت: تلاش خواهد شد به تعداد شهدای گلگون کفن استان در هشت سال دفاع مقدس زندگی‌نامه‌ منتشر شود.

سرهنگ منصور یوسفی، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه شهدای آذربایجان غربی  و دبیر کنگره در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: در سال 1404 دومین کنگره ملی 12 هزار شهید استان برگزار خواهد شد که یکی از اقدامات جانبی در این راستا طبع و نشر کتب است، برای هر یک از شهدا سعی خواهد شد یک ویژه‌نامه یا یک کتاب منتشر شود که در برگیرنده زندگی‌نامه، آثار، دلنوشته و .... خواهد بود همچنین در این کتب مصاحبه‌هایی با رزمندگان و همسنگران شهدا منتشر خواهد شد.

وی به تهیه و تدوین کتب‌ دیگری با محوریت دفاع مقدس در استان اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 20 عنوان کتاب برای چاپ آماده شده است، که در تلاش هستیم تا زمان برگزاری کنگره این کتاب‌ها را به 90 عنوان برسانیم.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه شهدای آذربایجان غربی به فعال‌سازی شورای سیاست‌گذاری متشکل از استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با دبیری کنگره توسط فرمانده سپاه شهدا و مدیران کل ادارات در قالب کمیته‌های 20گانه اشاره کرد و بیان داشت: وظایف کمیته‌ها  نیز در این راستا تبیین و تشریح شده است.

یوسفی در ادامه به ایجاد و فعال‌‌سازی  ستاد یادواره‌های شهرستانی  اشاره کرد و گفت: در سال آینده پنج اجلاسیه و چندین یادواره‌ قشری در استان و شهرستان‌ها در قالب آبروی محله خانگی و ... برگزار خواهد شد که دستگاه‌های اجرایی برای برپایی هر چه بهتر آن نقش‌آفرینی خواهند کرد.

وی ادامه داد: تهیه و تولید کلیپ، تله‌فیلم و فیلم سینمایی بلند  موشن‌گرافی، مستند، سرود حماسی، فضاسازی ارزشی و معنوی در محیط میدانی و مجازی  از ماموریت‌های فرهنگی است، که  با هدف جریان‌سازی و گفتمان‌‌سازی درعرصه فرهنگ، ایثار، شهادت پیگیری می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha