زندگی پیامبر(ص) بزرگ‌ترین دانشگاه برای آموختن تربیت است
کد خبر: 4204560
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

زندگی پیامبر(ص) بزرگ‌ترین دانشگاه برای آموختن تربیت است

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان گفت: زندگی پیامبر(ص) بزرگترین دانشگاه بشر برای آموختن نحوه تربیت در ابعاد مختلف و براساس یک تقدم و تأخر است و به همین دلیل دشمنان اسلام همواره سعی در از بین بردن سبک، سیره و روش زندگی پیامبر (ص) در سطح جوامع اسلامی دارند.

حجت‌الاسلام عباسعلی فرهنگیان، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عباسعلی فرهنگیان، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان امروز، 20 اسفند در ویژه‌برنامه بزرگداشت هفته تربیت اسلامی که در راستای تجلیل از فعالان حوزه امور تربیتی برگزار شد، گفت: تربیت انسان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های پیامبران الهی بوده است لذا این امر همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) می‌فرماید «هرگاه از کنار باغ‌های بهشت عبور کردید از آن برای خود توشه‌ای برگیرید. از آن حضرت پرسیدند: منظورتان از باغ‌های بهشت کدام است؟ فرمودند: «مجلس تعلیم و تربیت» این مهم نشان از تأکید اسلام بر تربیت بر مبنای اصول دین دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان با تأکید بر اینکه مسئولان تعلیم و تربیت باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرند تا از این باغ‌های بهشتی هم خود و تعلیم دیدگان بیشتر متنفع شوند، تأکید کرد: نظام‌های آموزشی و یا تعلیم و تربیت باید دارای خروجی‌های با کیفیتی باشند که متأسفانه این خروجی‌ها در حد نظام تعلیم و تربیت ما نیست؛ لذا باید این مهم تجزیه و تحلیل، تا خطای کار مشخص بر طرف شود.

وی با اشاره به اینکه اثرگذاری اخلاق در جامعه مقوله‌ای است که جز با همراهی شریعت اسلام پیاده نخواهد شد، اظهار کرد: این مهم نشان‌دهنده این امر است که دین اسلام زیربنای تمام شاخص‌های جامعه اسلامی به ویژه اخلاق و تربیت است.

حجت‌الاسلام فرهنگیان افزود: زندگی پیامبر(ص) بزرگ‌ترین دانشگاه بشر برای آموختن نحوه تربیت در ابعاد مختلف و بر اساس یک تقدم و تاخر است و به همین دلیل است که دشمنان اسلام همواره سعی در از بین بردن سبک، سیره و روش زندگی پیامبر اسلام در سطج جوامع اسلامی دارند.

وی با اشاره به اهمیت خانه، مدرسه و جامعه به عنوان مکان‌های مهم در تربیت انسان یادآور شد: هیچ‌گاه نباید از تأثیرات مهم این مکان‌ها غافل شد چرا که خلل در تربیت ارائه شده در هر کدام از این مکان‌ها، سبب ایجاد اشکال در سایر مکان‌ها خواهد شد لذا باید سعی شود همواره یک روند تربیتی صحیح و اصولی به فرد ارائه شود تا از انحراف آن جلوگیری شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان با بیان اینکه هدف غایی تربیت رشد است، افزود: ما باید تربیت را از یک نقطه مشخص شروع و به یک نقطه مشخص ختم کنیم؛ نباید همواره متربی را هَل بدهیم بلکه باید ما استارت را بزنیم و بگذاریم خود حرکت کند فقط ما باید مواظب باشیم از مسیر منحرف نشود.

وی گفت: برای اثرگذاری روش‌های تربیتی باید این روش‌ها همواره مورد سنجش قرار گیرند تا در صورت عدم تأثیرگذاری لازم حذف و از شیوه‌های دیگر بهره‌مند شوند؛ متربیان را باید با فکر کردن آشنا کنیم چراکه این به متربی در راستای رشد بسیار کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha