محفل دانش‌آموزی انس با قرآن در شهرکرد برگزار می‌شود
کد خبر: 4204813
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

محفل دانش‌آموزی انس با قرآن در شهرکرد برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: محفل دانش‌آموزی انس با قرآن ۲۲ اسفندماه هم‌زمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان با حضور بالغ بر ۵۰۰ دانش‌آموز در مهدیه مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار و به‌صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

یونس اروجی، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

یونس اروجی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام اینکه محفل انس با قرآن دانش‌آموزی همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان در شهرکرد برگزار می‌شود، اظهار کرد: اداره‌کل قرآن و عترت(ع) و نماز وزارت آموزش‌وپرورش یک تفاهم‌نامه را با سازمان صدا و سیما منعقد کرده است که بر مبنای آن، محافل و برنامه‌های قرآنی شاخص استان‌ها در صدا و سیما پوشش داده می‌شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا، فردا 22 اسفندماه مصادف با نخستین روز ماه مبارک رمضان، از ساعت 19 محفل قرآنی دانش‌آموزی در مهدیه مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد و با حضور بالغ بر 500 دانش‌آموز برگزار و به‌صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

اروجی با تأکید بر اینکه از صفر تا صد این برنامه قرآنی توسط دانش‌آموزان اجرا می‌شود، ادامه داد: علاوه بر پخش زنده از شبکه قرآن سیما، این محفل قرآنی دانش‌آموزان در گروه‌ها و کانال‌های شبکه شاد نیز پخش خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط «محمدمهدی طادی» قاری دانش‌آموز برگزیده استان و نیز اجرای برنامه قرآنی توسط حافظان دانش‌آموز «حنانه رفیعی» و «حمیدرضا لله‌گانی»، اجرای هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی 2 گروه دانش‌آموزی از جمله بخش‌های این محفل نورانی خواهد بود.

اروجی با بیان اینکه جشن تکلیف دانش‌آموزان و روزه‌اولی‌ها در این برنامه پیش‌بینی شده است، افزود: بیان نکات تفسیری توسط «غلامحسین فاتحی» از فرهنگیان استان و چهره برگزیده کشور در رشته تفسیر و نهج‌البلاغه در مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه از دیگر بخش‌های محفل دانش‌آموزی انس با قرآن در شهرکرد است.

وی گفت: در این محفل قرآنی از تمامی دانش‌آموزان حافظ 20 جزء به بالا تجلیل به عمل خواهد آمد؛ این برنامه با ضیافت افطار برای دانش‌‌آموزان همراه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha