مسلمانان انگلیس با نگرانی از اوضاع غزه به استقبال ماه رمضان می‌روند
کد خبر: 4205149
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

مسلمانان انگلیس با نگرانی از اوضاع غزه به استقبال ماه رمضان می‌روند

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به مناسبت شروع ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن مسلمانان این کشور، به دغدغه آن‌ها نسبت به جنگ در غزه پرداخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، روزنامه گاردین با انتشار گزارشی به موضوع مسلمانان این کشور و فعالیت‌های آن‌ها در ماه مبارک رمضان پرداخته است.

در این گزارش آمده است: هزاران نفر از نمازگزاران در مسجد شرق لندن به مناسبت آغاز ماه رمضان، نماز مغرب را برپا کردند، ماهی که اهمیت معنوی بسیاری برای جامعه مسلمانان انگلیس دارد.

در بخشی دیگری از این گزارش با اشاره به تحولات در سرزمین‌های اشغالی و تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه آمده است: برخی از مسلمانان انگلیسی در بحبوحه بمباران مداوم غزه و افزایش اسلام‌هراسی در انگلیس، با ناراحتی به استقبال رمضان خواهند رفت. این ماه معمولاً زمانی برای پرداختن به معنویات، مسائل اجتماعی و شادی است، اما بسیاری از نمازگزاران نگرانی و اندوه عمیق خود را از جان باختن و رنج فلسطینیان ابراز کردند.

از ماه اکتبر تاکنون بیش از 30 هزار نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، در غزه به شهادت رسیده‌اند.

حدود 85 درصد از جمعیت 2.3 میلیون نفری نوار غزه از زمان آغاز جنگ اسرائیل در 7 اکتبر آواره شده‌اند.

با وجود درخواست‌ها برای آتش‌بس، نگرانی‌ها در مورد حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به رفح ـ آخرین مکان نسبتا امن برای آوارگان فلسطینی ـ همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha