آغاز به‌کار دهمین نمایشگاه قرآن و عترت البرز
کد خبر: 4205191
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

آغاز به‌کار دهمین نمایشگاه قرآن و عترت البرز

دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، امروز، 23 اسفندماه در ساختمان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان آغاز به‌کار کرد.

نمایشگاه قرآن و عترت

به گزارش ایکنا از البرز، سعید جابری‌انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، چهارشنبه، 23 اسفندماه در جریان بازگشایی دهمین نمایشگاه قرآن و عترت البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برپایی نمایشگاه قرآن و عترت یک فرصت و ظرفیت ارزنده به‌منظور جریان‌سازی فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش سیاستگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امر ترویج فرهنگ قرآنی بیان کرد: یکی از راهبردهای قابل تأمل در امر ترویج فرهنگ قرآنی، برپایی نمایشگاه است، چراکه به نوبه خود می‌تواند بستری برای توجه‌بخشی و جریان‌دهی تلقی شود.

این مسئول بیان کرد: غرفه‌های متنوعی با موضوع قرآن و عترت فعال شده تا به این واسطه هم‌افزایی لازم میان متولیان قرآنی در جریان تولیدات فرهنگی با رویکرد قرآنی احیا شود.

جابری‌انصاری گفت: معارف عمیق قرآنی و اهمیت تبیین جایگاه آن در عرصه اجتماعی ایجاب می‌کند نسبت به فرصت‌های اثرگذار فرهنگی توجه ویژه‌ای شود به‌ویژه مساجد که در این امر پیشتاز هستند.

وی برپایی غرفه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را یکی از امتیازهای این دوره از نمایشگاه خواند و افزود: اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی از جمله طرح‌های معرفتی و فرهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که انتظار می‌رود با برپایی این نمایشگاه تبیین هرچه بهتر طرح‌های قرآنی این نهاد انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با دعوت از عموم مردم برای بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته میزبان عموم مردم از ساعت ۱۸ تا ۲۲ است و از جمع‌های قرآنی همواره جریانی هدفمند، پویا و اثرگذار هستند انتظار می‌رود در روند برپایی این نمایشگاه قدمی در مسیر بصیرت‌افزایی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برداشته باشیم.

انتهای پیام
captcha