موزه علم و فناوری به جبران عقب افتادگی‌ها در حوزه تکنولوژی کمک می کند
کد خبر: 4205479
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

موزه علم و فناوری به جبران عقب افتادگی‌ها در حوزه تکنولوژی کمک می کند

استاندار کردستان از برپایی موزه علم و فناوری در استان خبر داد و گفت: اگر نتوانیم همزمان با تکنولوژی پیش برویم، عقب‌افتادگی‌ها در حوزه تکنولوژی بیشتر شده و از پیشرفت نسل جدید عقب خواهیم ماند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در آخرین نشست شورای آموزش‌و‌پرورش استان که امروز، 24 اسفند در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، تبریک پیشاپیش عید نوروز و قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیرکل و مجموعه همکاران آموزش و پرورش، گفت: ماه رمضان فرصت ارزشمندی برای زدودن زنگار از دل‌هاست لذا این ماه برای مسئولان که در روزهای دیگر فرصت کمی برای عبادت دارند، ارزشمندتر است.

وی با اشاره به تفاوت اندیشه‌های نسل جدید با نسل‌های گذشته، افزود: جذابیت نسل‌های گذشته برای نسل فعلی موضوعیتی ندارد چراکه فاصله بین نسلی چندین برابر شده است، لذا شناخت نسل فعلی واجب و باید در اولویت امور مسئولان قرار گیرد. در حالی که خیلی از متولیان فرهنگی در کشور به این شناخت نرسیده‌اند.

استاندار کردستان با اشاره به نمونه‌هایی از گرایش‌های نوجوانان دختر و پسر، گروه‌هایی از جمله بی‌تی‌اس در کره جنوبی که در ظاهر با عدم سرمایه‌گذاری آن چنانی باعث تأثیر بسیار زیاد بین نوجوانان شده است، بیان کرد: ‌این امر تلنگری برای دستگاه‌های فرهنگی است چراکه امروز حتی بعضاً جاذبه جنسی هم برای این نسل از دست رفته است.

وی با اشاره به اینکه مسیر حرکتی ما مسئولان، مسیر نسل فعلی نیست و خیلی از موضوعات حساس مورد توجه ما، بر نسل فعلی هیچ تأثیری نداشته است، بیان کرد: خانواده‌هایی وجود دارد که در عین مذهبی بودن، فرزندانشان تا منتهی الیه منفی بودن پیش رفته‌اند و تفکرات والدین بر آنان تأثیری ندارد.

زارعی‌کوشا در بخش دیگر سخنان خود به موضوع خودکشی نیز اشاره کرد ادامه داد: در عین اینکه نباید این موضوع زیاد رسانه‌ای شود و باید از آسیب‌های آن پیشگیری شود، اما باید مسئولان امر با این تلنگر مهم، مسیر خود را در برنامه‌ریزی‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اصلاح کنند.
وی با طرح این سؤال مهم که چرا قبح عرفی و شرعی خودکشی، تأثیر قابل توجهی در جلوگیری از آن نداشته است، از مسئولان فرهنگی آموزش و پرورش و دستگاه‌های همراه خواست در این زمینه با انسجام عمل کنند.

استاندار کردستان موازی‌کاری در زمینه کارکردهای نماد را آزاردهنده خواند و گفت: باید با هم‌افزایی لازم، انرژی‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر در یک جا جمع شود. در حالی که سازمان اجتماعی کشور برای انسجام‌بخشی بیشتر در این زمینه ایجاد شده است اما موازی کاری هم چنان ادامه دارد.چ

وی نکته مهم‌ دیگر در زمینه برنامه نماد و آسیب‌های اجتماعی را شناخت مسأله دانست و با تأکید بر شروع این کار در استان، از مجموعه علوم پزشکی و دستگاه‌های حمایتی دیگر خواست آموزش‌و پرورش را در این زمینه یاری کنند.

زارعی‌کوشا همچنین در بخش دیگر سخنان خود در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان، آن را ظرفیت بسیار خوبی دانست که می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری در استان مثمر ثمر باشد.

وی با بیان اینکه زمینه‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری صندوق در استان وجود دارد، گفت: آمادگی دارم از طریق مدیرعامل صندوق ذخیره وارد گفت‌وگو شوم.

استاندار کردستان، مسکن را یکی از این زمینه‌ها دانست که می تواند از طریق مولدسازی املاک آموزش‌و‌پرورش و همچنین ورود صندوق برای حمایت در این خصوص انجام گیرد.

وی در خصوص برپایی موزه علم و فناوری یادآور شد: اگر نتوانیم همزمان با تکنولوژی پیش برویم، عقب‌افتادگی‌ها در حوزه تکنولوژی بیشتر شده و از پیشرفت نسل جدید عقب خواهیم ماند.اگر مجموعه موزه علم و فناوری عملیاتی شود می‌تواند قدم های مثبتی در حوزه تکنولوژی برداشته شود.

انتهای پیام
captcha