تأکید استاندار مرکزی بر رعایت حرمت ماه رمضان در نوروزگاه‌ها
کد خبر: 4206106
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

تأکید استاندار مرکزی بر رعایت حرمت ماه رمضان در نوروزگاه‌ها

فرزاد مخلص‌الائمه بیان کرد: حتماً باید اقتضائات و شرایط ماه رمضان و لیالی قدر در نوروزگاه‌ها به صورت جدی رعایت شود. با توجه به ماه مبارک رمضان در حوزه خدمات‌دهی حتماً مساجد بین راهی اولویت هستند.

جلسه ستاد اجرایی سفر استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 27 اسفند، در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی، گفت: خوشبختانه در بالاترین سطح آمادگی نسبت به دو نوروز گذشته قرار داریم.

وی ادامه داد: خط قرمز و مهم‌ترین مسئله که نباید از اولویت خارج شود بحث تصادفات است و تمام تمهیدات و تشریفات در جهت کاهش تصادفات به کار گرفته شود. با توجه به ماه مبارک رمضان در حوزه خدمات‌دهی حتماً مساجد بین راهی، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی جزو موارد اولویت‌دار هستند.

مخلص‌الائمه تأکید کرد: حتماً باید اقتضائات و شرایط ماه رمضان و لیالی قدر در نوروزگاه‌ها به صورت جدی رعایت شود. در ایام نوروز استان دوم یا سوم عبوری کشور خواهیم بود و از مسافرین استقبال می‌کنیم.

استاندار مرکزی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: به طور کلی باید برای نوروز آماده شرایط فوق‌العاده به‌ویژه بحث بارندگی‌ها باشیم. مدیران حتما باید جانشین خود را معرفی کنند و با معاونت ذی‌ربط در استانداری هماهنگ باشد و در شرایط اضطراری به محل خدمت مراجعت کنند.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: خوش‌رویی و رفتار کریمانه با مردم از مباحث روشن است و حتی در گفت‌و‌گوهای تلفنی دستگاه‌های خدمات‌رسان، حتما باید رعایت شود. فضاسازی محیطی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر اساس عناصر هویتی مناطق مختلف استان را مورد تأکید قرار دارد.

پیش‌بینی ۳۳ نوروزگاه در استان مرکزی

محمود مرادی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز با اشاره به تشکیل ۱۰ کارگروه ذیل ستاد، اظهار کرد: ۳۳ نوروزگاه در استان پیش‌بینی شده که ۸ نوروزگاه متعلق به اراک است و دستگاه‌های خدمات‌رسان در آن حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در ورودی همه شهرستان‌ها کیوسک اطلاع‌رسانی تعبیه خواهد شد، افزود: نسبت به چاپ بروشور، کتابچه و نقشه های راهنما اقدام شده و لیست کشیک همه ادارات دریافت شده است، اما هنوز نوروزگاه ورودی شهر اراک به دلیل مباحث ترافیکی تعیین تکلیف نشده است. همچنین۱۵ بیلبورد با هماهنگی راهداری در نظر گرفته شده که می‌توان از آن‌ها برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان استفاده کرد.

سردار هادی رفیعی‌کیا، فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم در ایام نوروز، بیان کرد: در بحث ترافیکی علاوه بر گشت‌های ترافیکی، راه‌های استان به شکل هوشمند کنترل خواهند شد و در پلیس راه‌ها، مراتب اقامه نماز نیز مهیا شده است. تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه‌روزی در خدمت مسافرین خواهد بود. 

مهرداد جهانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، نیز بیان کرد: ۵۰۰ دستگاه ناوگان فعال برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده است. امسال ۸۰ درصد بلیت‌ها به شکل مجازی پیش فروش شده تا مشکل و ازدحامی بروز نکند و نظارت‌های لازم برای کنترل نرخ بلیت‌ها نیز در محل پایانه‌ها اعمال می‌شود.

علیرضا امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با بیان اینکه این دانشگاه در همه بخش‌ها آماده استقبال از بهار است، گفت: در بخش درمان، بیمارستان‌های ولیعصر، امیرالمومنین و خوانساری به شکل کامل فعال هستند و حتی درمانگاه‌ها نیز فعال خواهند بود، کشیک‌ها مشخص شده و متخصصین حضور خواهد داشت و عملا سیستم بهداشت و درمان در نوروز هیچ‌گونه تعطیلی نخواهد داشت.

بهروز ایران‌نژاد، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز بیان کرد: ۷۸ پایگاه اورژانس و اتوبوس آمبولانس و موتورآمبولانس در ایام تعطیلات فعال خواهند بود.

انتهای پیام
captcha