فراخوان جشنواره «آسمون» اعلام شد
کد خبر: 4206268
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

فراخوان جشنواره «آسمون» اعلام شد

جشنواره «آسمون» با محوریت بسترسازی و حمایت از تولیدات نوجوانان در فضای مجازی با انتشار فراخوانی شروع به کار کرد.

به گزارش ایکنا، اولین دوره جشنواره «آسمون» با هدف بسترسازی برای تولیدات نوجوانان در فضای مجازی به همت مرکز ملی فضای مجازی و با حمایت و مشارکت وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در نیمه اول سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال در شش بخش می‌توانند در این جشنواره شرکت و آثارشان را تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به سایت جشنواره «آسمون» ارسال کنند.

در متن فراخوان جشنواره «آسمون» آمده است که مرکز ملی فضای مجازی با هدف بسترسازی برای استعداد های ویژه، ترویج تفکر خلاق و منتقدانه و شناسایی نوجوانان فعال و کنشگر، نخستین دوره جشنواره تولیدات فضای مجازی «آسمون» را برگزار می‌کند.

موضوعات جشنواره 

موضوعات جشنواره عبارت است از «حرفمان» (هویت فردی)، من کیستم؟ دغدغه‌هایم چیست؟ سفری به اعماق وجود خودمان برای کشف هویت مثبت فردیمان، نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمان، احساسات، هیجان‌ها و...؛ «دوستانمان» (هویت اجتماعی) ارتباطات اجتماعی‌مان، راه‌هایی برای اثرگذاری مثبت در دنیای اطرافمان مثل دوست‌هایمان، هم‌کلاسی‌ها و خانواده‌مان؛ فضایمان (هویت مجازی) تو دنیای مجازی چه‌کار می‌کنیم؟ مثل تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی، اینکه چطور می‌توانیم تو فضای مجازی هویتی امن و سالم بسازیم؛ «خاکمان» (هویت ملی)، تو ایرانمان چه خبر است؟ درباره کشورمان می‌گوییم، از تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی تا اینکه چطور می‌توانیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمان کمک کنیم؛ «خدایمان» (هویت دینی)، درباره فرهنگ دینی‌مان می‌گوییم، ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینیمان؛ «واکنشمان»، نسبت به اتفاقات و رویدادهای ملی مثل سیل سیستان و بلوچستان، افتخارآفرینی تیم فوتبال ساحلی،طوفان‌الاقصی و...

بخش ویژه جشنواره 

در این بخش می‌توانید تولید محتوا کنید. ماه رمضان و عید نوروز از قدیم پر از خاطره و اتفاق‌های عجیب و غریب و جذاب بوده است. شما می‌توانید در مورد این عیدِ رمضانی و نقطه‌های آغاز کلی تولید محتوا کنید.

بخش‌های جنبی جشنواره 

در این بخش، بخش مربیان، با توجه به نقش مهم تعلیم و تربیت و خانواده و مربیان و معلمان در شکل گیری نگرش و شخصیت نوجوانان بخش‌های ذیل برای تولید محتوای فضای مجازی توسط اولیا و مربیان در جشنواره آسمون قرار داده شده است که در این بخش نیز آثار برتر معرفی و به تولیدات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

محورهای این بخش عبارتند از کودکان و نوجوانان و مصرف بیش از حد فضای مجازی، مخاطرات کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، هویت مجازی کودکان و نوجوانان، مواجهه اخبار جعلی و کودک و نوجوان؛ در بخش ایده‌ها در این بخش می‌توان ایده‌هایی که برای تولید محتوا در فضای مجازی وجود دارد و متناسب با دغدغه‌ها و محورهای جشنواره است را بیان کرد.

قوانین جشنواره 

دوربین را عمودی تنظیم کنید و فیلم بگیرید، مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد و نرم‌افزار «دیدیمون» را نصب و از طریق آن ارسال کنید.

افراد ۹ تا ۱۸ سال از یک فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

جوایز جشنواره 

جوایز جشنواره عبارت است از پلی استیشن ۵، گوشی، تبلت، دوربین، لپ تاپ، اسکوتربرقی.

تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بسترهای مجازی پیام‌رسان‌های داخلی پخش و مراسم اختتامیه در عید بزرگ غدیر برگزار خواهد شد.

نشانی جشنواره در همه پیام‌رسان‌های فضای مجازی @asemoonfest است‌.

همچنین، می‌توانید با ارسال عدد ۱ به شماره ۹۰۰۰۵۶۰۲ پیامک اطلاع‌رسانی جشنواره را دریافت کنید.

انتهای پیام
captcha